Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vattenfall liczy na rozwój samochodów elektrycznych w Polsce

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
29-07-2010 13:22
Vattenfall liczy na rozwój samochodów elektrycznych w Polsce

Vattenfall jest przekonany, że samochód elektryczny to przyszłość komunikacji, dlatego angażuje się w wiele projektów mających promować pojazdy zasilane energią elektryczną. Szwedzki koncern liczy także na rozwój tych samochodów w Polsce.

- Istnieje wiele prognoz wielkości sprzedaży samochodów elektrycznych, wiele z nich mówi, że w roku 2020 samochody o napędzie elektrycznym stanowić będą ok. 2-15 proc. sprzedaży wszystkich samochodów, a w roku 2030 będą miały one blisko 10-30 proc. udziału w sprzedaży. W Japonii samochody elektryczne mają mieć 50 proc. udziału w sprzedaży już w roku 2020 - mówi Andrzej Szyp z projektu E-mobility Vattenfall Distribution Poland.
Andrzej Szyp informuje, że koncerny motoryzacyjne pracują obecnie nad ok. 100 projektami samochodów elektrycznych. Wskazuje, że najczęściej wymieniane zalety napędu elektrycznego to redukcja emisji CO2 i innych szkodliwych substancji, wyższa efektywność energetyczna i znacząca redukcja kosztów eksploatacji, bezgłośna praca silnika, maksymalny moment obrotowy dostępny z chwilą wciśnięcia pedału gazu, płynne przyspieszenia oraz uniezależnienie od paliw kopalnych i wahań ich cen.

Vattenfall w ostatnich tygodniach uczestniczył w testowaniu elektrycznego samochodu Think City. Test został przygotowany i przeprowadzony przez dr Tomasza Biskupa z Wydziału Elektrycznego Politechniko Śląskiej w Gliwicach.

W ramach testu przeprowadzono kilka przejażdżek Think City. W pierwszej, na odległość 100, 2 km (wokół Gliwic) średnie zużycie energii wyniosło 17,17 kWh/100 km. Koszt przejechania 100 km to 6,86 zł (w przypadku produktu zielonego Vattenfall - taryfa całodobowa) lub 4,63 zł (w przypadku wyboru produktu zielonego Vattenfall - taryfa nocna. Samochód osiągnął prędkość max. 106 km/h.

Samochód poddawano także testom w okresie od 1 czerwca do 12 lipca 2010 r. W tym czasie przejechano 3331 km, średni dzienny przebieg wyniósł 77 km a najdłuższa trasa przejechana w tym okresie to 100,2 km.

Łączna energia dostarczona do akumulatora to 720 kWh a średnie zużycie energii wyniosło 21,6 kWh/100km.

Koszt przejechania 100 km przy wyborze produktu zielonego Vattenfall - taryfa całodobowa to 8,61 zł a przy wyborze produktu zielonego Vattenfall - taryfa nocna to 5,82 zł. Samochód ładowano raz dziennie, najczęściej w godz. 22.00 – 10.00.

Przedstawiciele Vattenfall i Politechniki Śląskiej oceniają, że od strony napędowej (silnik i przekształtnik) samochód działa bezpieczne i bezawaryjne, łączna sprawność wynosi do 90 proc. Istnieją bardzo dobre właściwości trakcyjne pojazdu: duży moment rozruchowy, duża przeciążalność momentem, możliwość kształtowania charakterystyk napędu oraz możliwość hamowania odzyskowego.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP