Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vattenfall podnosi ceny prądu i namawia klientów na umowy z gwarancją ceny

Autor: PAP
19-03-2008 13:41

Od maja koncern Vattenfall, dostarczający energię do ponad miliona klientów na Górnym Śląsku, po raz drugi w tym roku podniesie cenę prądu. Firma będzie też przekonywać klientów, by zawierali umowy, gwarantujące im stałe ceny energii.

Jak powiedział w środę PAP szef Vattenfalla w Polsce, Torbjoern Wahlborg, szczegóły podwyżki zostaną ogłoszone za tydzień. Podkreślił, że główną przyczyną zmiany stawek jest skokowy wzrost ceny energii na rynku hurtowym na początku tego roku.
"W styczniu cena na rynku hurtowym gwałtownie wzrosła o prawie 30 proc. Jednak podwyżka, jaką zaproponujemy naszym klientom, będzie na pewno niższa od tej wartości. O tym, czy będzie to ostania podwyżka w tym roku, przesądzą hurtowe ceny energii" - powiedział Wahlborg.

Według niego, majowa podwyżka może być niższa od wzrostu cen w hurcie, bo wzrost ten dotyczył głównie energii konwencjonalnej (z węgla), natomiast ceny energii tzw. zielonej (ze źródeł odnawialnych) i czerwonej (produkowanej wraz z ciepłem) są stabilne. Nie drożeje natomiast przesył i dystrybucja prądu.

Gdy na początku tego roku Vattenfall podniósł cenę energii dla klientów indywidualnych o ok. 13 proc. (według firmy, była to najniższa podwyżka w Polsce), przełożyło się to na ogólną podwyżkę na rachunkach klientów o 5-6 proc., bo koszty dystrybucji spadły.

Również teraz, przy podwyżce cen energii poniżej 30 proc. (szczegółowej wartości jak dotąd nie podano), rachunki klientów wzrosną mniej więcej o połowę wielkości podwyżki ceny prądu, czyli prawdopodobnie od 10 do kilkunastu procent. Szczegóły zostaną ogłoszone 26 marca. Wahlborg jest przekonany, że sytuacja na rynku zmusi również innych dystrybutorów prądu do kolejnych podwyżek cen.

Szef Vattenfalla nie chce prognozować, jak będą kształtować się hurtowe ceny energii w kolejnych miesiącach czy np. w przyszłym roku. Przekonuje, że klienci - zarówno indywidualni jak i przemysłowi - mają możliwość zabezpieczenia się przed wzrostem, podpisując umowy z gwarancją stałej ceny. Stawki są wówczas wyższe niż w przypadku zwykłych umów, ale jeżeli następuje - jak teraz - skokowy wzrost cen, klienci korzystają.

"Ci klienci, którzy zdecydowali się wcześniej podpisać takie umowy, wobec tegorocznych podwyżek, wyszli na tym lepiej od tych, którzy nie zdecydowali się na takie rozwiązanie" - ocenił Wahlborg, przyznając, że w grupie klientów indywidualnych umowy z gwarancją ceny zawarło niewiele, bo poniżej tysiąca odbiorców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 341 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP