PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vattenfall rozpoczyna kampanię przeciwko zmianom klimatu

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
06-10-2008 10:16

Vattenfall rozpoczął kampanię „Podpis dla klimatu”, w trakcie której przez 3 miesiące, obywatele 5 europejskich krajów, w tym Polski, mają możliwość złożenia podpisów pod manifestem klimatycznym i wyrażenia w ten sposób poparcia dla walki ze zmianami klimatu.

Inicjatywie towarzyszy kampania wizerunkowa - jedna z największych w całej historii obecności firmy na polskim rynku.
„Podpis dla klimatu” jest częścią długofalowej kampanii Combat Climat Change i kontynuacją zaangażowania Vattenfall w działania na rzecz walki ze zmianami klimatu i budowania swojego wizerunku jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie zaangażowanej w zmagania z jednym z największych wyzwań współczesnego świata.

- Przyświecająca Vattenfall idea jest prosta. Każdy z nas, jako konsument i obywatel ma realną siłę, aby aktywnie włączyć się do walki z negatywnymi skutkami globalnego ocieplenia. Nasza siła jako konsumentów polega na tym, że poprzez świadomie podejmowane decyzje konsumenckie możemy wybierać te produkty, które są przyjazne dla klimatu. Z kolei nasza siła obywatelska oznacza nic innego, jak to, że możemy realnie wpływać na decydentów, aby kształtując globalną i lokalną politykę, podejmowali decyzje wspierające walkę ze zmianami klimatu – tłumaczy Łukasz Zimnoch, rzecznik Vatenfall Poland.

Tu pojawia się pytanie, w jaki sposób każdy z nas może realnie wpłynąć na polityków, aby podejmowali proklimatyczne działania. Jak wyjaśnia Łukasz Zimnoch, odpowiedź Vattenfall na to pytanie brzmi następująco. Jeżeli uda nam się zachęcić jak największą ilość ludzi do tego, aby poparli konkretne rozwiązania przyczyniające się do ograniczenia skutków efektu cieplarnianego, umożliwimy im wyrażenie swojego poparcia w prosty i przyjazny dla nich sposób, a następnie uświadomimy skalę tego poparcia decydentom, wówczas siła pojedynczego głosu ma szansę przełożyć się na rzeczywisty wpływ na polityków.

To właśnie na tym założeniu opiera się idea manifestu klimatycznego Vattenfall i towarzyszącej mu kampanii. Jej główną platformą jest strona internetowa. Obok licznych elementów o charakterze informacyjno-edukacyjnym, znajduje się na niej manifest klimatyczny. To nic innego, jak trzy postulaty, których spełnienie w istotny sposób przyczyni się do walki ze zmianami klimatu.

Manifest Klimatyczny:

1. Globalna cena na emisje CO2
- Wprowadzenie zachęt ekonomicznych dla biznesu w postaci określenia globalnej ceny na emisję CO2;
- Promowanie takich rozwiązań ekologicznych dla firm, które będą korzystniejsze finansowo niż płacenie więcej za możliwość dodatkowej emisji dwutlenku węgla.

KOMENTARZE (10)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP