Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W I półroczu br. Fiten ze stratą netto 5,7 mln zł

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
17-08-2016 11:52
W I półroczu br. Fiten ze stratą netto 5,7 mln zł
Fot. Fotolia

W I półroczu 2016 przychody ze sprzedaży firmy Fiten, objętej postępowaniem sanacyjnym, były większe niż w analogicznym okresie ubr. o 31 proc., ale spółka zanotowała około 5,7 mln zł straty netto wobec około 0,5 mln zł zysku netto w I półroczu 2015. Zasadniczy wpływ na wynik I półrocza br. miała strata netto blisko 6,4 mln zł poniesiona w II kwartale br.

Fiten, którego główny biznes to handel energią elektryczną i gazem, opublikował raport za II kwartał 2016, który zawiera też wyniki za I półrocze br.
W I półroczu br. Fiten osiągnął około 224 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec około 171,5 mln zł w analogicznym okresie ubr. Nie przełożyło się to na poprawę wyniku finansowego. W I półroczu 2016 spółka zanotowała około 5,7 mln straty netto wobec około 0,5 mln zł zysku netto w I półroczu 2015. Cieniem na wynikach za I półrocze br. kładą się wyniki II kwartału br. w którym spółka poniosła stratę netto w wysokości około 6,4 mln zł wobec około 0,49 mln zł zysku netto rok wcześniej.

- Pomimo sukcesów sprzedażowych, w pierwszym półroczu Fiten wykazała pogorszenie sytuacji finansowej, wyrażające się m. in. ujemnym wynikiem finansowym na poziomie 5,7 mln PLN. Wpływ na tę wielkość miała przede wszystkim strata drugiego kwartału, będąca rezultatem kumulacji skutków nieprzewidzianych wydarzeń. Sięgają one grudnia ubiegłego roku, kiedy współpracę z Fiten niespodziewanie i bezprawnie zerwał podmiot PKP Energetyka, z którym związani byliśmy ramową umową na dostawę energii, i który pomimo prawomocnego postanowienia sądowego, nie zrealizował dostaw zgodnie z zawartymi wcześniej umowami. Począwszy od I kw. br. Fiten zaopatruje się w energię na rynku hurtowym, który w drugiej połowie czerwca doświadczył drastycznych i – w naszej opinii nieuzasadnionych – wzrostów cen, co w połączeniu z rekordowym wolumenem dostaw realizowanych przez nas dla odbiorców końcowych, istotnie wpłynęło na końcowy wynik spółki – stwierdza w raporcie Roman Pluszczew, prezes zarządu Fiten.

Strata w II kwartale br. , jak informuje Fiten, powstała głównie w segmencie sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końców. Spółka podaje, że czerwcu br. na rynku hurtowym energii, gdzie kupuje energię przeznaczaną na dostawy do klientów końcowych, miały miejsce drastyczne, niespodziewane wzrosty cen. Wzrosty te, wskazuje Fiten, osiągnęły niespotykaną od lat skalę i zdaniem zarządu spółki nie miały poparcia w przyczynach o charakterze fundamentalnym. Zarząd Fiten zwrócił się do organów nadzoru nad rynkiem energii oraz rynkiem giełdowym o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP