Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W kasach Energi można płacić także za wodę i czynsz

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
23-06-2009 10:26

Od 1 lipca w 50 Biurach Obsługi Klienta Energi będzie można opłacać wszystkie rachunki, nie tylko za energię elektryczną.

Z badań przeprowadzonych przez spółkę Energa wynika, że jej klienci, ze względu na wygodę i oszczędność czasu, chcieliby mieć możliwość opłacenia w jednym miejscu wielu rachunków, w tym za inne usługi i media (np. gaz, telefon, telewizja, ubezpieczenia, itp.). Energa, która posiada liczną sieć własnych biur obsługi klienta, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W tym celu podpisała umowę z firmą BillBird, która poprzez swoją sieć Via - Moje Rachunki, umożliwi klientom dokonanie różnych płatności w jednym miejscu. Prowizje - w zależności o tego, jakiej firmy rachunek jest regulowany - wynosić będą od 0,89 zł do 1,99 zł.
- Energa to jedna z nielicznych już firm, utrzymująca tak gęstą sieć biur obsługi klienta. Postanowiliśmy to wykorzystać, by pomóc naszym klientom regulować również inne opłaty. Od 1 lipca zyskują dodatkowe 50 punktów, w których mogą dokonać różnego rodzaju płatności, nie tylko za energię - mówi Krzysztof Rogaliński, prezes spółki Energa Obsługa i Sprzedaż.

Obecnie z możliwości opłacania rachunków za energię elektryczną w kasach zlokalizowanych w Biurach Obsługi Klienta Energi, korzysta ok. 20 proc. jej klientów. Badania rynkowe oraz doświadczenie innych firm pokazuje, iż na skutek upowszechniania się innych form płatności takich, jak polecenie zapłaty czy płatności przez internet, odsetek ten będzie stale spadał. Tym samym utrzymywanie kas wyłącznie w celu opłacania rachunków za energię elektryczną stało się nieuzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia. Dalsze funkcjonowanie kas obsługujących wyłącznie rachunki za energię elektryczną wiązałoby się z koniecznością wprowadzenia opłat na poziomie obecnie funkcjonujących na rynku placówek bankowych czy też pocztowych lub zdecydowaną redukcją liczby punktów kasowych.

W celu utrzymania możliwości opłacania rachunków w Biurach Obsługi Klienta i jednoczesnego podniesienia efektywności takiego rozwiązania, Energa zdecydowała się rozszerzyć swoje usługi o obsługę innych płatności dokonywanych przez swoich klientów dzięki współpracy z firmą BillBird, specjalizującą się w płatnościach masowych. Takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie dotychczasowej sieci punktów kasowych w Biurach Obsługi Klientów przy jednoczesnym wprowadzeniu odpłatności za dokonywanie opłat za energię elektryczną na poziomie zdecydowanie niższym od powszechnie przyjętego na rynku. Od 1 września klient opłacający rachunek za prąd zapłaci jedynie 0,99 zł prowizji, pozostałe prowizje uzależnione są od rodzaju opłacanego rachunku i rozwiązań przyjmowanych przez poszczególne firmy, których rachunki klient będzie opłacał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP