PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W regionie gdańskim łatwiej zgłosić awarię energetyczną

Autor: PAP
06-04-2011 12:43

Energa-Operator SA całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii. Zmiany wprowadzono w gdańskim regionie. Do końca sierpnia zaczną obowiązywać na całym terenie działania spółki.

Rzeczniczka prasowa Energi-Operator SA, Alina Geniusz-Siuchnińska poinformowała w środę PAP, że dwudziestu wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego w dni robocze oraz dziesięciu w niedziele i święta przez całą dobę będzie do dyspozycji klientów dzwoniących w sprawie przerw w dostawach prądu.
"Jeśli nie ma +kataklizmów pogodowych+, to w ciągu doby z terenu dawnego woj. gdańskiego (ok. 600 tys. odbiorców) otrzymujemy ok. 250 zgłoszeń" - dodała.

"Za pomocą odpowiedniego oprogramowania, zgłoszenie zostanie przekazane do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii" - czytamy w komunikacie.

Rzeczniczka dodała, że klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego 991 mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

Prezes spółki Energa-Operator, Leszek Nowak wyjaśnił, że zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów wpłynie na szybkość usuwania awarii i usterek. Podkreślił, że dzięki zmianie "dyspozytorzy mogą skupić się na ich najważniejszym zadaniu - zarządzaniu ruchem w sieci".

Do tej pory w regionie gdańskim ok. dziesięciu dyspozytorów musiało jednocześnie odbierać telefony i zarządzać ruchem.

Rzeczniczka poinformowała, że w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, prawie 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Spółka zapewnia, że do końca sierpnia 2011r. nowy system zostanie wprowadzony na całym terenie działania spółki.

Pogotowie Energetyczne naprawia bądź zabezpiecza doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne przez całą dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związanym z nimi zrywaniem przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej.

Energa-Operator SA jest jedną ze spółek należących do Grupy Energa SA; pełni rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 630 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP