PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W regionie gdańskim łatwiej zgłosić awarię energetyczną

Autor: PAP
06-04-2011 12:43

Energa-Operator SA całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii. Zmiany wprowadzono w gdańskim regionie. Do końca sierpnia zaczną obowiązywać na całym terenie działania spółki.

Rzeczniczka prasowa Energi-Operator SA, Alina Geniusz-Siuchnińska poinformowała w środę PAP, że dwudziestu wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego w dni robocze oraz dziesięciu w niedziele i święta przez całą dobę będzie do dyspozycji klientów dzwoniących w sprawie przerw w dostawach prądu.
"Jeśli nie ma +kataklizmów pogodowych+, to w ciągu doby z terenu dawnego woj. gdańskiego (ok. 600 tys. odbiorców) otrzymujemy ok. 250 zgłoszeń" - dodała.

"Za pomocą odpowiedniego oprogramowania, zgłoszenie zostanie przekazane do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii" - czytamy w komunikacie.

Rzeczniczka dodała, że klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego 991 mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

Prezes spółki Energa-Operator, Leszek Nowak wyjaśnił, że zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów wpłynie na szybkość usuwania awarii i usterek. Podkreślił, że dzięki zmianie "dyspozytorzy mogą skupić się na ich najważniejszym zadaniu - zarządzaniu ruchem w sieci".

Do tej pory w regionie gdańskim ok. dziesięciu dyspozytorów musiało jednocześnie odbierać telefony i zarządzać ruchem.

Rzeczniczka poinformowała, że w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, prawie 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Spółka zapewnia, że do końca sierpnia 2011r. nowy system zostanie wprowadzony na całym terenie działania spółki.

Pogotowie Energetyczne naprawia bądź zabezpiecza doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne przez całą dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związanym z nimi zrywaniem przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej.

Energa-Operator SA jest jedną ze spółek należących do Grupy Energa SA; pełni rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP