PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wal-Mart i Safeway inwestują na potęgę w energię słoneczną

Autor: nytimes.com, portalspozywczy.pl
13-08-2008 09:21

Największe amerykańskie sieci handlowe wydadzą do końca roku od kilkudziesięciu do kilkuset milionów dolarów na instalację paneli słonecznych na dachach swoich sklepów i centrów dystrybucyjnych. Firmy inwestują żeby nie stracić jeszcze większych pieniędzy.

Powód, dla którego Wal-Mart Stores, Kohl's, Safeway czy Whole Foods Market chcą wykorzystywać na ogromną skalę energię słoneczną w prowadzonej działalności jest dość przyziemny. 31 grudnia tego roku upływa termin, w którym można uzyskać potężne odliczenia podatkowe za wykorzystanie w placówkach handlowych zielonej energii.
Dotychczas większa część sieci handlowych wyposażyła w panele mniej niż 10 proc. swoich sklepów. Oczywiście wszyscy zakładają, że w dłuższej perspektywie amerykański kongres zdecyduje się na ponowne wprowadzenie zachęt podatkowych dla firm chcących inwestować w zieloną energię. Przedstawiciele sieci liczą także na to, że kolejne stany zdecydują się na podobne ulgi. Jednak sieci chcą wykorzystać nadarzającą się okazję i obiecują wdrożenie szerokiego programu instalacji paneli słonecznych, który obejmie wszystkie większe sklepy.

Wszystkie projekty realizowane przez sieci powinny zostać zamknięte do końca roku. Jeżeli tak się nie stanie handlowcy stracą szansę na uzyskanie ulg podatkowych.

W najbliższych miesiącach na dachach 85 sklepów sieci Kohl's pojawią się panele słoneczne, na 43 już zostały zainstalowane. Firma detaliczna Macy's panele ma już na 18 placówkach, a wkrótce pojawią się na 40 następnych. Do końca roku panele pojawią się także na 23 nowych sklepach sieci Safeway, a tacy detaliści jak Whole Foods Market, BJ's Wholesale Club czy REI przygotowują się do podobnych inwestycji.

Największy światowy detalista, firma Wal-Mart ma panele na 17 swoich sklepach i centrach dystrybucyjnych, należy dodać, że część z tych instalacji jest jeszcze w fazie testów. Do końca roku w ogniwa słoneczne wyposażonych zostanie jeszcze pięć kolejnych sklepów. Wkrótce firma wdroży program dzięki któremu lustra słoneczne pojawią się na setkach placówek tej sieci.

Co ciekawe, jeżeli Wal-Mart umieści panele na dachach wszystkich sklepów należących do sieci to pokryją one powierzchnię 23 mil kwadratowych, czyli wyspę wielkości Manhattanu.

Koszt instalacji paneli słonecznych dla pojedynczej placówki handlowej w zależności od jej wielkości waha się od 4 do 6 mln zł.
Trend wykorzystania zielonej energii w działalności sklepów nie jest niczym nowym. Wynika nie tylko z tego, że sieci chcą mieć lepszy wizerunek, ale także chcą zmniejszać zużycie coraz droższej energii pochodzącej z węgla.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 932 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP