Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

We Wrocławiu energetycy będą współpracować z pomocą społeczną

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
12-03-2009 05:47

Nawiązanie ściślejszej współpracy Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej z przedsiębiorstwami ciepłowniczymi, energetycznymi oraz gazowniczymi - to główne cele spotkania w ramach cyklu "Strefa Odbiorcy" zorganizowanego przez URE we Wrocławiu.

W trakcie spotkania Michael Kowalik, dyrektor handlu i rozwoju Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja podzielił się doświadczeniami płynącymi z realizacji przez tę elektrociepłownię „Programu pomocy dla odbiorców wrażliwych społecznie”, który ma służyć kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa jako odpowiedzialnego partnera. U podłoża uruchomienia tego programu leży jednak także rachunek ekonomiczny.
Wyliczono, że wstrzymanie dostaw przynosi wymierne starty przedsiębiorstwu w postaci niesprzedanej energii, a rosnąca liczba osób zadłużonych powoduje zwiększenie kosztów związanych z windykacją należności. W ramach tego programu na terenie gminy Święta Katarzyna zorganizowana została akcja promocyjna „Dbamy o Naszych Odbiorców”, dzięki której „wrażliwi ekonomicznie” mieszkańcy Siechnic, od początku lutego 2008 r. mogą skorzystać z obniżenia zapłaty za otrzymane ciepło. Kogeneracja zwróciła się również z propozycją współpracy do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Pozytywne doświadczenia z Siechnic zachęciły spółkę do podjęcia starań aby wdrożyć „Program pomocy dla odbiorców wrażliwych społecznie” we Wrocławiu.

Podczas dyskusji jako przykład dobrych, istniejących już praktyk, wskazywano takie działania jak umożliwienie odbiorcom ZEW Kogeneracja z terenu gminy Święta Katarzyna, znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej oraz odbiorcom, którzy doświadczyli zdarzenia losowego o charakterze trwałym, ubiegania się o obniżenie opłaty za otrzymane ciepło - sześciokrotnie w „sezonie grzewczym” (podstawą są bony o nominale 50 zł, wydawane za pośrednictwem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej). Warunkiem otrzymania pomocy jest spełnienie przesłanek zawartych w regulaminie promocji „Dbamy o Naszych Odbiorców” oraz pozostawanie pod stałą lub czasową opieką GOPS.

Innym chwalonym rozwiązaniem jest przekazywanie przez MOPS, za zgodą osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, części przyznawanego zasiłku bezpośrednio na konto przedsiębiorstwa energetycznego w celu uregulowania płatności za dostarczone nośniki energii.

Kolejnym rekomendowanym rozwiązaniem jest przedkładanie przez przedsiębiorstwo energetyczne odbiorcom zagrożonym odcięciem dostaw energii elektrycznej z powodu zaległości płatniczych, wniosku o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, co umożliwi zgłoszenie informacji o problemach płatniczych do Ośrodków Pomocy Społecznej,

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP