PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zakupy budują wartość

Autor: Adam Jonczyk
19-04-2012 10:11

Przedsiębiorstwa się przeobrażają. Po to, by nadążać za wymaganiami rynku, by zwiększyć konkurencyjność, budować wizerunek, działać nowocześniej. W działalności każdej firmy są jednak dziedziny, które odpowiednio "dopieszczone", odwdzięczają się szczególnie efektownie.

Miniona dekada to dla rynku polskiego czas aktywnych przejęć, fuzji, przekształceń oraz konsolidacji w ramach istniejących i nowo tworzonych grup kapitałowych. Działaniom tym towarzyszą zazwyczaj przeobrażenia (często pełen reinżyniering) wielu obszarów działalności firm. Coraz częściej decyzjom o zmianie zaangażowanego kapitału (zwłaszcza zagranicznego) czy też modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa, towarzyszy - i słusznie - pytanie o wartość, jaką budują owe przeobrażenia. Sprawa staje się poważna, zwłaszcza gdy w grę wchodzi los np. największych spółek Skarbu Państwa, "molochów" funkcjonujących na ciągle jeszcze zmonopolizowanym rynku usług i produkcji.
Czy procesom ogólnie pojętej konsolidacji towarzyszy budowanie wartości? NOWEJ WARTOŚCI dla przeobrażanych przedsiębiorstw?

Więcej niż poprawa

Wydaje się dziś czymś naturalnym - co potwierdzają zresztą liczne konferencje i opracowania - że podczas podejmowania działań optymalizacyjnych w takich obszarach działalności przedsiębiorstw, jak HR, IT czy FK, NOWA WARTOŚĆ staje się wręcz determinantem działań, podstawą podejmowanych decyzji.

Nie miejsce to i czas na ocenę czy analizę NOWEJ WARTOŚCI tych obszarów, jej faktycznego udziału w podnoszeniu konkurencyjności, innowacyjności czy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, a w efekcie wzrostu zyskowności i poprawy wskaźników finansowych.

Miejsce to jednak i z pewnością czas na pytanie, czy jest jeszcze jakiś obszar działalności przedsiębiorstwa, który może znacząco wpłynąć na to, co zwykliśmy nazywać: zwiększaniem potencjału, agregowaniem popytu, korzystaniem z efektu skali, a w efekcie budowaniem naszej NOWEJ WARTOŚCI.

I okazuje się, że odpowiedź na to pytanie jest prosta:

To ZAKUPY!

Czy doceniamy ich rolę? Czy widzimy w nich potencjał? Czy mogą one stanowić o zwiększaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa? Czy ich znaczenie w procesach konsolidacyjnych staje się dzisiaj determinantem działań menedżerów podczas przejęć, fuzji czy innych przekształceń? Czy zakupy zwiększają konkurencyjność polskich przedsiębiorstw?

Wydaje się, że na globalnym rynku zdywersyfikowanych źródeł dostaw, w dobie powszechnego dostępu do internetu i jego technologii oraz zaawansowanych systemów informatycznych odpowiedź na te pytania powinna być twierdząca i oczywista. Rzeczywistość jest jednak inna.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP