PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zmiana priorytetów producentów turbin wiatrowych

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
22-09-2009 13:15

Ze względu na duży wzrost zamówień w 2008 r., nadal utrzymuje się dobra koniunktura na rynku producentów turbin wiatrowych. Jednak z powodu spadku zleceń w tym roku, rok 2010 może przynieść załamanie rynku.

Przemysł ten już odczuwa pierwsze konsekwencje kryzysu. Wydłużył się czas realizacji zamówienia, terminy płatności, a ponadto spadły ceny turbin, kosztów przewozu i cen surowców. Zmusiło to producentów turbin wiatrowych do renegocjacji kontraktów z poddostawcami, a także - w dalszej kolejności - poddostawców z producentami surowców.
Według firmy doradczej Frost & Sullivan, w tej sytuacji producenci muszą przyjąć nowe strategie, które pozwolą na utrzymanie niezmienionej marży.

- Można to osiągnąć przez ponowną analizę priorytetów i strategii, co niektórzy producenci już zrobili - uważa Gouri Kumar, analityk rynku energii odnawialnej Frost & Sullivan.

W światowym przemyśle turbin wiatrowych doszło ostatnio do wielu transakcji o charakterze fuzji i przejęć (M&A) oraz joint venture (JV). Np. GE Drivetrain Technologies stworzyła joint venture z Chongqing XinXing Fengneng Investment w Chinach w celu produkcji skrzynek przekładniowych przeznaczonych na rynek chiński. Podobna strategia wzrostu, oparta na M&A, została również przyjęta przez takie firmy jak: południowokoreańską Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, Areva, chińską XEMC Windpower oraz Hyundai Heavy Industries, stwierdza F&S. Inne firmy skupiają się na wewnętrznej poprawie swojej oferty, tzn. doskonalą zarządzanie jakością, audyt dostawców, zarządzanie, utrzymanie i szkolenie personelu technicznego. Taka strategia ogranicza wydatki kapitałowe w przeliczeniu na każdy megawat mocy oraz przyspiesza wzrost wartości oferty przedsiębiorstwa. - podkreśla analityk F&S.

Jedna ze spodziewanych strategii polega na położeniu większego nacisku na oszczędności finansowe poprzez zamykanie fabryk lub zmniejszanie liczby godzin roboczych w czasie zmiany, szczególnie w regionach, w których oczekuje się, że liczba nowych zamówień spadnie do poziomu niższego niż w ub.r.

Ostatnio firma Vestas przeorientowała swoje działania i produkcję na regiony notujące wyższy wzrost, takie jak Stany Zjednoczone i Chiny, jednocześnie zamykając swoje fabryki w regionach o niskim wzroście, za które uznała Wielką Brytanię i Danię. Również LM Glasfiber ograniczyła zatrudnienie po to, aby zmaksymalizować swoją obecność w regionach notujących wyższy wzrost.

Są też firmy, jak np. Gamesa, które w sytuacji mniejszego zapotrzebowania i wolniejszego tempa wzrostu wykorzystują ten okres do dywersyfikacji i ponownego zdefiniowania swoich priorytetów. Aby odejść od kompleksowej działalności deweloperskiej na dużą skalę i móc skupić się na sprzedaży produktów w ostatnim stadium rozwoju projektu, Gamesa stworzyła JV z Iberdrola. W ten sposób firmy połączyły swoją działalność w celu budowy elektrowni wiatrowych. Wykorzystanie okresu zastoju na zmianę priorytetów to kolejna skuteczna strategia w tym segmencie rynku.

KOMENTARZE (2)

KOMENTARZE (2)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP