PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zmiana sprzedawcy prądu. Można oszczędzić nawet 1/3

Autor: wnp,pl ( Ireneusz Chojnacki)
14-09-2017 19:53
Zmiana sprzedawcy prądu. Można oszczędzić nawet 1/3
Fot. Shutterstock

Firmy płacące za energię elektryczną według stawek ze standardowych cenników spółek obrotu po zmianie sprzedawcy mogłyby zdaniem ekspertów kupować energię elektryczną nawet do 30 proc. taniej.

  • Na polskim rynku energii elektrycznej popyt tworzy ponad 17 mln odbiorców, a w tym więcej niż 14 mln gospodarstw domowych
  • Do końca czerwca br. sprzedawcę prądu zmieniło ponad 182 tys. odbiorców biznesowych i ponad 511 tys. gospodarstw domowych
  • Zdaniem ekspertów firmy płacące za prąd według standardowych cenników dzięki zmianie sprzedawcy mogłyby kupować go nawet do 30 proc. taniej
  • Ofertowe ceny detaliczne sprzedaży energii elektrycznej dla firm na 2018 rok są generalnie na poziomie roku bieżącego
Eksperci wskazują, że na rynku detalicznym ceny ofertowe dla biznesowych odbiorców energii elektrycznej na 2018 rok są zbliżone do tegorocznych.

- W przypadku sprzedaży energii elektrycznej na 2018 rok ceny ofertowe dla dużych odbiorców energii, czyli o zużyciu powyżej 1 GWh rocznie zależnie od profilu zapotrzebowania, z mniejszym lub większym zużyciem energii w szczytach zapotrzebowania, gdy jest najdroższa, kształtują się na poziomie 207-220 zł/MWh. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw objętych taryfą C2 ceny ofertowe na przyszły rok wynoszą 230-240 zł/MWh i zazwyczaj powyżej 250 zł/MWh w przypadku taryfy C1. Generalnie są to ceny na poziomie roku bieżącego – mówi Michał Suska, prezes zarządu Energomix.

Jeśli chodzi o ceny sprzedaży energii elektrycznej dla gospodarstw domowych to benchmarkiem są ceny regulowane, zatwierdzane przez Prezesa URE. Nie wiadomo jeszcze jakie to będą ceny w 2018 roku, bo zostaną zatwierdzone dopiero pod koniec br.

- Obecnie najbardziej konkurencyjnym rynkiem jest segment małych i średnich przedsiębiorstw. Wiele z nich nadal funkcjonuje w obszarze cenników standardowych czy też taryfowych, nie korzystając tym samym z możliwości, jakie daje rynek. Ponadto niskie marże w segmencie największych odbiorców (A i B) powodują, że sprzedawcy kładą większy nacisk na mniejszych klientów biznesowych – informuje Maciej Kowalski, dyrektor zarządzający Enefit w Polsce.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 070 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

324 408 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP