PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zmiana sprzedawcy prądu w "M jak Miłość"

Autor: wnp. pl ( Ireneusz Chojnacki )
01-07-2010 14:31

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku zmiany sprzedawcy prądu dokonało ponad 2377 odbiorców instytucjonalnych, a w okresie kilku poprzednich lat do końca ubiegłego roku tylko 1537. Odbiorcy indywidualni nadal sporadycznie zmieniają sprzedawców i taką decyzję dotychczas podjęło ledwie 1149 gospodarstw domowych. Zobaczą jak to robić w serialu „M jak Miłość”.

Urząd Regulacji Energetyki uruchamia kampanię informacyjną pod hasłem „Prąd to też towar. Zdecyduj, od kogo kupujesz”. Kosztem około 900 tys. zł, które w około 85 proc. pochodzą ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego, do wszystkich gmin w Polsce trafią m.in. plakaty i ulotki z informacjami o możliwości zmiany sprzedawcy prądu , a po wakacjach wątek zmian sprzedawcy pojawi się w serialu „M jak Miłość”.
- Z badań statystycznych wynika, że 89 proc. odbiorców w gospodarstwach domowych nie ma świadomości tego, że może zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Celem kampanii jest likwidacja dysparytetu informacyjnego, który jest jedną z barier rozwoju rynku energii elektrycznej – tłumaczył sens kampanii Mariusz Swora, prezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Z danych przekazanych przez regulatora wynika, że z około 13,5 mln gospodarstw domowych od lipca 2007 roku, kiedy zmiana sprzedawcy energii w przypadku tej grupy odbiorców stała się możliwa, do końca maja tego roku zrobiło to tylko 1149 gospodarstw domowych, a z tego w tym roku 87.

- Liczymy, że ta kampania informacyjna adresowana przede wszystkim do gospodarstw domowych pozwoli zaktywizować ruch na tym rynku.. W przypadku gospodarstw można zaoszczędzić na zmianie sprzedawcy do kilkudziesięciu złotych rocznie. Oczywiście odbiorcom pozostawiamy ocenę atrakcyjności zmian – powiedział Marek Woszczyk, wiceprezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Ceny dla gospodarstw domowych są zatwierdzane przez URE. Sprzedawcy prądu, którzy uważają je za zbyt niskie i jeśli w ogóle budują inne niż taryfowe oferty cenowe to nie poniżej cen zatwierdzanych przez regulatora. W efekcie segment rynku gospodarstw domowych, który stanowi około 25 proc. rynku sprzedaży dla odbiorców końcowych nie rozwija się. Zupełnie odwrotna jest sytuacja na rynku odbiorców przemysłowych.

- Na koniec maja 2010 roku w segmencie odbiorców instytucjonalnych , a wiec przedsiębiorców, jednostek samorządowych, mieliśmy 3914 zarejestrowanych zmian sprzedawców. W tym segmencie zmiana sprzedawców może się łączyć rzeczywiście z istotnymi oszczędnościami chociażby w budżetach jednostek samorządu terytorialnego. Cały czas przypominam przykład Częstochowy, gdzie dzięki zmianie sprzedawcy oszczędności w kasie miejskiej wyniosły około 1,3 mln zł – powiedział prezes Mariusz Swora.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP