Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych sprawdziły ofertę samochodów elektrycznych dostępnych w sprzedaży na polskim rynku. Ceny wahają się od 50 tys. do niemal miliona.
Ceny pojazdów w pełni elektrycznych zaczynają się od 53,2 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za dwuosobowe Renault Twizy. W środku zestawienia plasują się liderzy rynku: Renault Zoe i Nissan Leaf. Górny pułap to Hyundai Ioniq electric, BMW i3 i najdroższy Volkswagen e-Golf. Ceny hybryd plug-in zaczynają się od 147,000 zł (MINI Cooper S E Countryman ALL4). Najdroższe jest Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, za które trzeba zapłacić niemal milion złotych (903,630 zł). Wszystkie pojazdy tego typu oferują zasięg na samej baterii napędzie elektrycznym od 30 do ok. 50 km.
- Najmniejszym deklarowanym zasięgiem wśród aut w pełni elektrycznych dysponuje Renault Twizy, które na jednym ładowaniu może pokonać 100 km. Najdalej zajedziemy Renault Zoe R90 Z.E. 40, czyli ponad 400 km. - mówi Jan Wiśniewski z Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych Orpa.pl.
Wszystkie pojazdy elektryczne nie emitują C02 do atmosfery. Wśród hybryd najbardziej ekologiczna jest Toyota Prius Plug-in Hybrid, która emituje 23 g CO2 na km.
Według Obserwatorium, celem raportu jest zaznajomienie przyszłych i obecnych użytkowników z technologią i parametrami pojazdów elektrycznych.
- W ten sposób zwiększamy świadomość społeczną Polaków w zakresie niskoemisyjnego transportu, przekonując ich do zalet elektromobilności – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
W zeszłym roku, jak podaje ACEA (European Automobile Manufacturers' Association), w Polsce zarejestrowano 576 pojazdów elektrycznych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zobacz ceny aut elektrycznych dostępnych w Polsce