PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy ludzie zechcą płacić za smart energy?

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
04-05-2015 12:05
Czy ludzie zechcą płacić za smart energy?
Fot. Shutterstock.com

Dostawcy dysponują technologiami, których wdrożenie oznaczałoby dalszą poprawę efektywności gospodarowania energią. Ich pełne wdrożenie wymaga jednak przekonania klientów, że im też opłaci się sfinansować zmiany.

Jeśli przyjąć, że inteligentna energia to głównie integracja dostępnych możliwości technicznych i informatycznych, to dość ostrożnie należy formułować oczekiwania wobec rozwiązań typu smart - wynika z debaty "Smart energy. Inteligentna energia w świecie", która została przeprowadzona podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Debata "Smart energy. Inteligentna energia w świecie" miała kilka zasadniczych wątków, do których można zaliczyć przygotowanie przemysłu do wdrażania rozwiązań poprawiających efektywność zużycia energii, adekwatność rozwoju społeczeństw do absorpcji zmian, czy miejsce Polski na drodze do stosowania najnowszych dostępnych rozwiązań. Paneliści wskazywali, że jeśli idzie o możliwie roztropne korzystanie z energii elektrycznej, to trudno doszukać się jednego, uniwersalnego rozwiązania, które można by uznać za model przyszłości.

- Mówi się raczej o rozwiązaniach zdecentralizowanych i mówimy o elastycznych elektrowniach różnego rodzaju, mówimy też o rozwiązaniach energooszczędnych i też nie chodzi o jeden produkt, mówimy o domach generujących energię, czy o ogniwach fotowoltaicznych - wskazywał Dirk Elvermann, dyrektor zarządzający BASF Polska.

Jakub Faryś, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, podkreślał, że w przypadku branży motoryzacyjnej w sferze oszczędności energii bardzo dużo zależy od użytkowników aut, bo chociaż przemysł stara się produkować pojazdy jak najbardziej przyjazne środowisku, to na przykład zużycie paliwa zależy od stylu jazdy.

- Jesteśmy bardzo dużą branżą. Motoryzacja to setki fabryk na świecie. Niektóre są bardzo stare, niektóre są całkowicie nowe i te najnowsze są projektowane i budowane w bardzo nowoczesny sposób po to, aby pokazać, że nasza branża dba o środowisko. Przykro powiedzieć, ale takich fabryk jest tylko kilka. To, na czym my się skupiamy, to najstarsze fabryki. Jeden kierunek to oszczędzanie energii, bo potrzebujemy coraz więcej energii, żeby produkować samochody, a drugi to ochrona środowiska. (…) Chcę podkreślić, że branża robi wszystko co w jej mocy, żeby być przyjaznym dla środowiska, jak się tylko da - stwierdził Jakub Faryś.

Łukasz Gola, Head of Business Development, Hitachi Europe, oceniał, że powinniśmy przestać myśleć o energii tradycyjnie i wskazywał, że dla reprezentowanego przez niego koncernu kluczowa jest elastyczność.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 873 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.