PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Digitalizacja daje energetyce szanse na zmianę modeli biznesowych

Autor: (wnp.pl) Ireneusz Chojnacki
16-05-2018 13:00
 Digitalizacja daje energetyce szanse na zmianę modeli biznesowych

Digitalizacja to furtka do zmiany modelu działania firm energetycznych

Fot. Fotolia

Firmy energetyczne w Europie od wielu lat definiowały swój model biznesowy i sposób funkcjonowania w oparciu o systemy wsparcia, które mają to do siebie, że się zmieniają lub znikają. Digitalizacja jest tym elementem, który daje szanse na ucieczkę do przodu tzn. na zmianę modelu biznesowego – uważa Grzegorz Należyty, członek zarządu polskiej firmy Siemensa.

Jedna z debat przeprowadzonych podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego była dedykowana przyszłości energetyki  ("Trendy przyszłości w polskiej energetyce"). Uczestnicy debaty zastanawiali się m.in. nad tym, dlaczego digitalizacja jest wysoko pozycjonowana w strategiach koncernów energetycznych, a w tym w segmencie wytwarzania.
Grzegorz Należyty, fot. PTWP
Grzegorz Należyty, fot. PTWP

- Firmy energetyczne w Europie od wielu lat definiowały swój model biznesowy i swój sposób funkcjonowania  w oparciu o systemy wsparcia, które mają to do siebie, że się zmieniają lub znikają. Digitalizacja jest tym elementem, który daje szanse na ucieczkę do przodu, tzn. na zmianę modelu biznesowego – stwierdził  Grzegorz Należyty, członek zarządu polskiej firmy Siemensa, wskazując m.in, że wiele czołowych koncernów energetycznych w Europie generuje straty.

Należyty podkreślił, że digitalizacja daje m.in. szansę na zwiększenie efektywności operacyjnej istniejących elektrowni, bo dzięki cyfrowej  analizie danych produkcyjnych i predykcji można zarządzać elektrowniami minimalizując m.in. czasy przestojów, a więc zmniejszać koszty ich działania, czyli koszty produkcji. Ale na tym nie koniec, bo jak wyjaśniał Grzegorz Należyty digitalizacja to także, a może przede wszystkim, furtka do zmiany wspomnianego już modelu działania firm energetycznych.

- Są takie start-upy prowadzone przez E.ON czy RWE, które zakładają dostawy energii elektrycznej do domów za darmo , bo zbierając informacje z inteligentnych liczników wiedzą dokładnie, jakie potencjalnie jest zapotrzebowanie klienta końcowego na artykuły spożywcze albo chemiczne. To  zaczyna skutkować tym, że firma energetyczna przestaje być firmą czysto energetyczną, a zaczyna konkurować z dyskontami, dostarczając  produkty swoim klientom. Będziemy widzieli  zjawisko poszukiwania przez firmy energetyczne nowych źródeł przychodów, nowych modeli biznesowych opartych  o inne rzeczy niż wytwarzanie i dystrybucja energii elektrycznej- ocenił Grzegorz Należyty.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 938 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

575 509 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.