XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Enea może skorzystać z usług Asseco i Sygnity przy rozwoju systemów IT

Enea może skorzystać z usług Asseco i Sygnity przy rozwoju systemów IT
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Enea, która wypowiedziała Infovide-Matrix umowę na system ISOK, prowadzi obecnie analizy ws. możliwości rozwoju systemów obecnie wykorzystywanych. Nie wyklucza, że w celu usprawnienia aktualnie wykorzystywanych systemów skorzysta z usług obecnych dostawców - wynika z wypowiedzi rzecznika Enei Sławomira Krenczyka.

"Nie jest jeszcze przesądzony tryb, w jakim Enea będzie realizować prace rozwojowe w zakresie systemów IT wspierających obsługę klientów. Obecnie przeprowadzane są analizy dotyczące możliwości i ewentualnych kosztów rozwoju aktualnie wykorzystywanych systemów. Ponadto badane są alternatywne warianty, oparte na integracji tych systemów przez systemy trzecie. Nadrzędnym celem jest znalezienie możliwie największych synergii i obniżki kosztów wdrożenia nowych narzędzi" - powiedział PAP Krenczyk.

"W związku z powyższym, nie sposób obecnie przesądzić czy Enea zleci wdrożenie nowych narzędzi dostawcom aktualnie wykorzystywanych systemów. Nie jest jednak wykluczone, że Enea skorzysta z usług tych podmiotów w celu usprawnienia pracy aktualnie wykorzystywanych systemów" - dodał.

Głównymi systemami bilingowymi wykorzystywanymi obecnie w Enei są systemy dostarczone przez Asseco Poland i Sygnity.

Enea we wrześniu 2012 r. podpisała z Infovide-Matrix umowę na budowę i wdrożenie oraz utrzymanie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK), obejmującego system bilingowy i system CRM. Wynagrodzenie przewidziane w kontrakcie ustalone było na ok. 59,78 mln zł netto. Realizacją projektu ISOK w Enei zainteresowane było też m.in. Asseco Poland, ale w marcu 2012 r. wycofało się z przetargu.

We wrześniu 2013 r. Enea wypowiedziała jednak umowę na wdrożenie ISOK i naliczyła karę umowną w wysokości 11,9 mln zł. W ocenie Infovide-Matrix odstąpienie było bezpodstawne.

W komunikacie prasowym z 23 września o odstąpieniu od umowy na system ISOK Enea informowała, że rozważa inne modele wdrożenia i zapewnienia prawidłowego działania systemu umożliwiającego obsługę klientów. Cytowany w komunikacie wiceprezes spółki Grzegorz Kinelski informował, że chce, aby system taki zaczął działać najpóźniej w przyszłym roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Enea może skorzystać z usług Asseco i Sygnity przy rozwoju systemów IT

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!