Tauron wdroży automatyzację procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (RPA) w celu usprawnienia obsługi klienta, sprzedaży, logistyki oraz obiegu dokumentów. Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.
- Narzędzie Robotic Process Automation (RPA) to Zrobotyzowana Automatyzacja Procesów.
- RPA to oprogramowanie używane do koordynacji działań pomiędzy istniejącymi systemami informatycznymi, bez ingerencji człowieka.
- Za pomocą tzw. „pracownika wirtualnego” zwanego BOT-em, RPA naśladuje czynności użytkownika w systemach.
- BOT pomaga wykonać zadania powtarzalne, nie wymagające podejmowania decyzji przez człowieka, ma swoje ID oraz hasło w systemach informatycznych.
We wdrożeniu realizowanym przez spółkę Tauron Obsługa Klienta i Capgemini zostanie wykorzystana platforma UiPath, która jest jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w obszarze RPA.
Czytaj: PGNiG wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szkoleń pracowników
- Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku - mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia.
Najważniejsze korzyści z zastosowania robotów, to zapewnienie pełnej realizacji powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów, a w konsekwencji skrócenie czasu realizacji zadań, podniesienie jakości obsługi i obniżenie kosztów.
- Naszym celem jest sprawne wprowadzenie nowej technologii, przy wykorzystaniu dostępnego na rynku doświadczenia. Wiemy, że nie każde podejście do robotyzacji kończy się sukcesem. Chcemy te procesy wprowadzać stopniowo, obserwując efekty, i po udanej fazie przystępować do kolejnego etapu – podkreśla Andrzej Grochowalski, wiceprezes ds. IT w Tauron Obsługa Klienta.
Jak podkreślają w firmie, wprowadzenie robotyzacji pozwoli również na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników poprzez powierzanie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w Grupie Tauron, pomimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagać zmian w podstawowych systemach informatycznych, co znacząco redukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.
- Zaproponowane rozwiązanie umożliwi bardziej efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, przez co poprawi jakość usług i obniży koszty eksploatacyjne. Roboty będą pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, dając firmie ogromne możliwości zwiększenia efektywności operacyjnej – mówi Marek Woźny dyrektor zarządzający Application Services.
KOMENTARZE (0)