×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 21 godz
  • 12 min
  • 31 sek

Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”

  • Piotr Toborek
    pt
    Opublikowano: 26 wrz 2018 11:45

Tauron wdroży automatyzację procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (RPA) w celu usprawnienia obsługi klienta, sprzedaży, logistyki oraz obiegu dokumentów. Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.

Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
  • Narzędzie Robotic Process Automation (RPA) to Zrobotyzowana Automatyzacja Procesów.
  • RPA to oprogramowanie używane do koordynacji działań pomiędzy istniejącymi systemami informatycznymi, bez ingerencji człowieka.
  • Za pomocą tzw. „pracownika wirtualnego” zwanego BOT-em, RPA naśladuje czynności użytkownika w systemach.
  • BOT pomaga wykonać zadania powtarzalne, nie wymagające podejmowania decyzji przez człowieka, ma swoje ID oraz hasło w systemach informatycznych.

We wdrożeniu realizowanym przez spółkę Tauron Obsługa Klienta i Capgemini zostanie wykorzystana  platforma UiPath, która jest jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w obszarze RPA.

Czytaj: PGNiG wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szkoleń pracowników

- Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku - mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia.

Najważniejsze korzyści z zastosowania robotów, to zapewnienie pełnej realizacji powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów, a w konsekwencji skrócenie czasu realizacji zadań, podniesienie jakości obsługi i obniżenie kosztów.

- Naszym celem jest sprawne wprowadzenie nowej technologii, przy wykorzystaniu  dostępnego na rynku doświadczenia. Wiemy, że nie każde podejście do robotyzacji kończy się sukcesem. Chcemy te procesy wprowadzać stopniowo, obserwując efekty, i po udanej fazie przystępować do kolejnego etapu – podkreśla Andrzej Grochowalski, wiceprezes ds. IT w Tauron Obsługa Klienta.

Jak podkreślają w firmie, wprowadzenie robotyzacji pozwoli również na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników poprzez powierzanie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w Grupie Tauron, pomimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagać zmian w podstawowych systemach informatycznych, co znacząco redukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.

- Zaproponowane rozwiązanie umożliwi bardziej efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, przez co poprawi jakość usług  i obniży koszty eksploatacyjne. Roboty będą pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, dając firmie ogromne możliwości zwiększenia efektywności operacyjnej – mówi Marek Woźny dyrektor zarządzający Application Services.

 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Słowa kluczowe

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl