Holicon wygrał przetarg na obsługę telefoniczną Taurona

Holicon wygrał przetarg na obsługę telefoniczną Taurona
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Tauron będzie kontynuował współpracę z firmą Holicon w obszarze telefonicznej obsługi klientów biznesowych i wsparcia procesu pozyskiwania nowych odbiorców. To już drugi przetarg na obsługę Taurona wygrany przez Holicon.

Kontrakt potwierdza zjawisko, jakim jest poszukiwanie przez przedsiębiorstwa z sektora energetycznego, efektywnych rozwiązań zwiększających poziom sprzedaży. Najwięksi gracze, w warunkach ostrej konkurencji, coraz częściej decydują się skorzystać ze wsparcia zewnętrznych specjalistów.

Na mocy kontraktu Holicon jest odpowiedzialny za obsługę ruchu zarówno przychodzącego, jak i wychodzącego oraz telefoniczny kontakt z klientem biznesowym – od przedstawienia oferty decydentom, przeprowadzenia procesu sprzedaży energii elektrycznej, poprzez finalizację formalności związanych z nowymi kontraktami. Wśród zadań realizowanych przez dostawcę znajdują się również czynności typu back – office, związane z obsługą przychodzącej korespondencji. W zależności od potrzeb, Holicon dostarcza także inne usługi wsparcia multimedialnego: w tym zakup, weryfikację i uzupełnianie baz danych. To drugi przetarg na obsługę infolinii Taurona, opartej o interaktywne formy kontaktu oraz na wsparcie aktywności sprzedażowych i serwisowych – firmy współpracują ze sobą od 2010 roku. W ubiegłym roku Tauron, również dzięki wsparciu Holicon, odnotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży energii elektrycznej.

- Aby pozyskać klienta nie wystarczy samo posiadanie atrakcyjnej oferty. Trzeba jeszcze dotrzeć do potencjalnego odbiorcy, na bieżąco przekazywać mu informacje, odpowiadać na wątpliwości i dbać o relacje – na każdym etapie procesu pozyskiwania nowego kontraktu – podsumowuje Marcin Pankau, prezes zarządu Holicon, firmy specjalizującej się w usługach typu contact center, dostarczającej nowoczesne rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży.

Pomimo kilkukrotnego wzrostu rok do roku liczby odbiorców (firm, instytucji czy gospodarstw domowych) decydujących się na zmianę dostawcy, Polsce nadal daleko do innych krajów Unii Europejskiej. Od momentu liberalizacji rynku energii elektrycznej w połowie 2007 roku, do końca maja 2011 roku sprzedawcę prądu zmieniło ponad 13 tysięcy odbiorców, a w tym ponad 12 tysięcy biznesowych. W, do tej pory, rekordowym roku 2010, według danych Urzędu Regulacji Energetyki, z dotychczasowych dostawców zrezygnowało 5,8 tys. klientów biznesowych. Sam Tauron odnotował znaczący wzrost liczby klientów pozyskanych od innych firm.

- Konkurencja między największymi graczami zaostrza się. Wzrasta liczba konsumentów biorących pod uwagę zmianę dostawcy w związku z coraz wyższymi cenami energii. To sprawia, że firmy coraz intensywniej zabiegają o nowych odbiorców oraz poszukują nowych rozwiązań i narzędzi zwiększania przewagi konkurencyjnej. A kluczem do zwiększenia poziomu sprzedaży jest dotarcie do klienta i skuteczne przekonanie go do konkretnego operatora – analizuje Marcin Pankau.

Świadome nowych wyzwań firmy z sektora energetycznego coraz chętniej inwestują w rozwiązania outsourcingowe. Według badań CWS-boco, co czwarta firma paliwowa i energetyczna outsourcuje sprzedaż, finanse oraz badania i rozwój. Według szacunków Holicon, zlecenie na zewnątrz pełnej obsługi infolinii telefonicznej i wsparcia procesów sprzedażowych to, oprócz dostępu do know-how usługodawcy zdobytego w trakcie wieloletniej praktyki, również oszczędności od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent w skali roku.

Z usług Holicon korzystają najwięksi gracze na polskim rynku sprzedaży produktów i usług, m.in.: Netia, Cyfrowy Polsat, Skoda Auto Polska, Provident oraz Tauron Polska Energia.

Holicon powstał w 2004 roku w Poznaniu. Obecnie działalność spółki prowadzona jest w pięciu biurach mieszczących się w Poznaniu, w Warszawie i Ostrowie Wielkopolskim. W ciągu ostatnich trzech lat przychody firmy wzrosły blisko dwudziestokrotnie, zaś ilość stanowisk call center siedmiokrotnie.
Holicon zatrudnia obecnie 1100 osób, z czego 900 osób pracuje w obsłudze Call Center, 18 w dziale IT Solutions, a 21 zajmuje się obsługą kontraktów w zakresie Human Resources.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Holicon wygrał przetarg na obsługę telefoniczną Taurona

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!