Japońskie koncerny we współpracy z władzami lokalnymi ogłosiły w poniedziałek rozpoczęcie przyjaznej dla środowiska naturalnego produkcji wodoru, dla pojazdów mechanicznych. Pierwiastek będzie wytwarzany przy udziale elektrowni wiatrowej Hama Wing w Yokohamie.
W poniedziałek ogłoszono, że wodór wytwarzany przy udziale elektrowni wiatrowej będzie kompresowany i transportowany ciężarówkami. Następnie pierwiastek będzie wykorzystywany do napędzania wózków widłowych z ogniwami paliwowymi pracujących w czterech miejscach: fabryce, targu owocowo-warzywnym oraz w dwóch magazynach.
Tłumacząc decyzję o produkowaniu wodoru zamiast energii elektrycznej w Hama Wing przedstawiciel Toyoty Shigeki Tomoyama zwracał uwagę, że łatwiej magazynować wodór niż prąd. Dodał, że czysty wodór jest najlepszą odpowiedzią dla wyzwań związanych z globalnym ociepleniem i kryzysami energetycznymi.
"Potrzebne są stabilne dostawy wolnego od dwutlenku węgla wodoru" - podkreślał Tomoyama podczas konferencji prasowej w Yokohamie.
AP dodaje, że pozyskiwany z elektrowni wiatrowych wodór powinien zmniejszyć o 80 proc. emisję dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z produkcją pierwiastka opartą na paliwach kopalnych.
Niedawno opracowano specjalne wersje samochodów dostawczych, które służą jako stacje ładowania wodorem dla wózków widłowych. Amerykańska agencja przypomina, że Japonia chce stać się liderem technologii wodorowych i zaprezentować wykorzystanie tych innowacji podczas igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku.
AP przypomina, że w zeszłym tygodniu Honda wprowadziła na japoński rynek swój samochód wodorowy - Clarity. Tymczasem już wcześniej Toyota zaczęła sprzedawać na międzynarodowych rynkach model Mirai. Masową produkcję samochodów z ogniwami paliwowymi prowadzi też południowokoreański koncern Hyundai.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Japończycy zaczynają produkcję wodoru na farmie wiatrowej