Na koniec kwietnia 2018 r. liczba odbiorców, którzy zmienili w Polsce sprzedawcę energii, wyniosła 762,3 tys. Najwięcej z nich - 210,3 tys. - zmieniło sprzedawcę prądu na terenie Tauron Dystrybucja.
- Z danych Urzędu Regulacji Energetyki (URE) zbieranych od 2007 r. wynika, że liczba odbiorców z grupy taryfowej A, B, C (odbiorcy komercyjni), którzy zmienili sprzedawcę od 1 lipca 2007 r. do końca kwietnia 2018 r. wyniosła 195 591.
- Natomiast liczba odbiorców w gospodarstwach domowych (grupa taryfowa G), którzy zrezygnowali w tym czasie z usług dotychczasowego dostawcy, to 568 283.
- Otwarcie rynku energii elektrycznej nastąpiło w Polsce 1 lipca 2007 r. Od tego czasu klienci mogą wybierać, od jakiego sprzedawcy chcą kupić energię. Od 2007 r. prowadzi się też statystykę.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Który sprzedawca traci w Polsce najwięcej klientów?