PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Niepewna przyszłość sektora energetycznego

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
28-04-2015 11:51

Nic nie wskazuje na to, aby UE i świat wycofały się z obecnej polityki klimatycznej, dlatego sektor energetyczny będzie musiał się zmienić i do tej polityki dostosować. To dostosowanie będzie warunkowane m.in. rozwojem technologii. Na rynku energii coraz większe znaczenie będzie miał klient – to główne konkluzje panelu „Rynek energii 2030 - niepewna przyszłość” jaki odbył się podczas VII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Jak będzie wyglądał sektor energetyczny w roku 2030 dość łatwo przewidzieć, ponieważ wiele rzeczy przez ostatnie 15 lat zostało zrobionych i te działania będą determinowały wydarzenia w przyszłości - mówił Ireneusz Łazor, prezes zarządu Towarowej Giełdy Energii.
Przypomniał, że na szczeblu unijnym została przyjęta swoista „konstytucja” rynków energii elektrycznej i gazu, jaką jest kodeks sieciowy. Kodeks Sieciowy CACM to zbiór przepisów regulujących organizację europejskiego rynku energii w zakresie alokacji zdolności przesyłowych, Rynku Dnia Następnego oraz Rynku Dnia Bieżącego.

- W Polsce technicznie, operacyjnie i prawnie rynek energii elektrycznej już funkcjonuje. Jesteśmy z tyłu jeśli chodzi o rynek gazu, który jest mniej rozwinięty od rynku energii – podkreślił Ireneusz Łazor.

Zapowiadał, że rynki energii i gazu miejscami będą wciąż regulowane, ale w większości będą to rynki konkurencyjne. Rozwój rynków energii i gazu będzie w dużej mierze zależał także od oczekiwań klientów.

Klient coraz bardziej świadomy

- Klient na rynku energii przez wiele lat był petentem, teraz jest klientem, o którego spółki energetyczne walczą i którego sobie podbierają. Klienci są coraz bardziej świadomi swoich praw i mają coraz większe oczekiwania co do wielkości oferty i jakości obsługi – podkreślał Grzegorz Kinelski, członek zarządu ds. handlowych Enea SA.

Dodał, że klienci od firm energetycznych wymagają m.in. ciągłości i dobrej jakości dostaw energii. W Polsce przerwy w dostawach energii są wciąż wyraźnie wyższe niż w krajach Europy zachodniej.

- Klienci nie godzą się na kilkugodzinne przerwy w dostawach energii. Od firm energetycznych wymagane są więc inwestycje zwiększające niezawodność sieci przesyłowych i dystrybucyjnych oraz w stabilnie pracujące źródła energii – przypominał Grzegorz Kinelski.

Dziś sprzedaż energii to za mało, aby zdobyć klienta na rynku energii.

- Oczywiście, klienci wybierając sprzedawcę energii kierują się w dużej mierze jej ceną, ale stopniowo rośnie znaczenie dodatków do energii. Wzrasta zainteresowanie łączoną sprzedażą energii elektrycznej i gazu ziemnego, firmy energetyczne dodają także doradztwo energetyczne np. w wyborze taryf czy audytu energetycznego – podkreślał Rafał Soja, wiceprezes ds. sprzedaży na rynku biznesowym Tauron Sprzedaż.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 486 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.