Najwyższa Izba Kontroli wzięła pod lupę prawa konsumentów energii elektrycznej. Z raportu wynika, że nie były one w pełni respektowane. Niewydolny system ochrony konsumenta, bierność administracji rządowej oraz brak współpracy pomiędzy organami państwa przyczyniały się do nasilenia nieuczciwych praktyk na rynku po umożliwieniu odbiorcom prądu wolnego wyboru jego dostawcy - oceniła Izba w raporcie obejmującym lata 2014-2017.
- NIK wskazuje, że konsumenci borykali się m.in. ze zbyt długimi terminami zmiany sprzedawcy czy nieterminowym rozliczaniem się z nimi sprzedawców
- Zdaniem kontrolerów, że zabrakło skoordynowanych działań ze strony administracji rządowej, UOKiK i URE przeciwdziałających oszustwom na rynku energii, a współpraca UOKiK i URE w eliminowaniu nieuczciwych sprzedawców była nieskuteczna
- W ocenie NIK konieczne jest przyjęcie uregulowań poprawiających sytuację konsumentów w obszarach zmiany sprzedawcy energii, ochrony odbiorcy, którego nie stać na energię oraz wdrażania inteligentnych sieci elektroenergetycznych
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Ostry raport NIK o ochronie konsumenta na rynku energii