PGE sama będzie pisać kod systemu obsługi klientów

PGE sama będzie pisać kod systemu obsługi klientów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firmy IT liczyły na łakomy kąsek - kontrakt wart nawet 300 mln zł. Energetyczny gigant uznał jednak, że woli płacić własnym informatykom - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".

Półtora roku branża IT żyła nadzieją na kontrakt dotyczący wdrożenia systemu obsługi klientów w Polskiej Grupie Energetycznej (PGE). Jego wartość szacowano najczęściej na ponad 200 mln zł. Wartość zabezpieczenia, jakiego oczekiwała PGE, sugerowała, że może chodzić nawet o 300 mln zł.

Do walki stanęły m.in. polskie Asseco, Opteam, Signity, ale też irlandzkie  Accenture, francuski Atos, szwedzki Ericsson, IBM czy Fujitsu.

Tymczasem PGE unieważniła przetarg, twierdząc, że był obarczony "niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy", a także istotną zmianą okoliczności, powodującą, że "wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym".

Z informacji "Pulsu Biznesu" wynika, że rada nadzorcza PGE Systemy, spółki IT zależnej od PGE, miała zdecydować, że zajmie się ona produkcją oprogramowania, które spółka matka chciała kupić. Ma to się wiązać m.in. z przyjęciem 50 nowych osób do pracy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PGE sama będzie pisać kod systemu obsługi klientów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!