PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płyną skargi na Polski Prąd i Gaz. URE chce odebrać firmie koncesję

Autor: wnp.pl (ICH)
18-09-2017 10:35
Płyną skargi na Polski Prąd i Gaz. URE chce odebrać firmie koncesję

Odbiorcy energii elektrycznej skarżą się ostatnio URE na przedstawicieli firmy Polski Prąd i Gaz na tyle często, że regulator poinformował o tym publicznie. Polski Prąd i Gaz to spółka, której URE chce cofnąć koncesję na obrót energią elektryczną.

  • Odbiorcy energii zarzucają przedstawicielom firmy Polski Prąd i Gaz m.in. brak rzetelnej informacji o warunkach przedstawianej oferty.
  • Prezes URE zaleca odbiorcom energii m.in. upewniać się co do tożsamości sprzedawcy i dokładnie czytać umowy.

  • Prezes URE w czerwcu br. wszczął postępowanie ws. sprawie cofnięcia koncesji na obrót energią elektryczną udzielonej firmie Polski Prąd i Gaz.

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki ( URE) poinformował, że w ostatnim czasie odnotowuje znaczący wzrost pisemnych oraz telefonicznych zgłoszeń odbiorców dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli przedsiębiorstwa Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o. (poprzednia nazwa: Polska Energetyka Pro).

URE podał, że przedstawicielom wskazanej firmy odbiorcy zarzucają m.in. brak rzetelnej informacji o warunkach przedstawianej oferty/umowy; podszywanie się pod pracownika dotychczasowego sprzedawcy bądź sugerowanie, że reprezentuje dotychczasowego sprzedawcę oraz nie zostawianie konsumentom egzemplarza zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej, co uniemożliwiało identyfikację przedsiębiorstwa oraz skuteczne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.

W związku z tym Prezes URE zaleca odbiorcom energii , aby m.in. upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje; przed podjęciem decyzji o podpisaniu umowy nie okazywać dokumentów umożliwiających nieuczciwym przedstawicielom spisywanie danych osobowych i nie ulegać presji handlowców w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania.

Regulator przypomina, że konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa), zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

W sytuacji, gdy odbiorca nie wie z jakim sprzedawcą zawarł umowę (na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa), a przedstawiciel handlowy przedsiębiorstwa nie pozostawił odbiorcy żadnych dokumentów związanych z zawartą umową, regulator sugeruje odbiorcom bezpośredni kontakt z właściwym dystrybutorem energii elektrycznej w celu ustalenia z jakim sprzedawcą dany odbiorca zawarł umowę.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.