PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska nie chce wizerunku "hamulcowego", uruchamia kampanię klimatyczną

Autor: PAP
17-10-2013 16:35

Polska, postrzegana w Brukseli jako hamulcowy klimatycznych ambicji UE, rozpoczęła w czwartek kampanię #climate4growth. Jej cel to włączenie do debaty o klimacie wzrostu gospodarczego i konkurencyjności. W marcu UE może wyznaczyć nowy cel redukcji CO2 na 2030 r.

"W marcu będziemy mieli szczyt UE poświęcony dyskusji nad celami klimatycznymi i energetycznymi na 2030 r., w długiej perspektywie, za dwa lata będziemy mieli szczyt klimatyczny COP-21 (w Paryżu), który potencjalnie zakończy się globalnym porozumieniem ws. przeciwdziałania zmianom klimatu" - wymieniał, otwierając kampanię w Brukseli, jej koordynator Denis Bonvillain.
Zdaniem koordynatora to dobry moment, by zintensyfikować dyskusję i wymianę poglądów na temat "najlepszego sposobu, by efektywnie chronić klimat". "I powstaje pytanie (...) jak połączyć przyszłe unijne polityki klimatyczne i energetyczne ze wzrostem gospodarczym i konkurencyjnością, i o to w rzeczywistości chodzi w tej kampanii" - powiedział.

Dodał, że do wkładu w debatę zaproszeni są decydenci (m.in. z Komisji Europejskiej), stowarzyszenia przemysłowe, firmy, organizacje pozarządowe, think-tanki, dziennikarze i każdy zainteresowany. Debata ma łączyć różne stanowiska w sprawie klimatu; debatować można online na Twitterze (@climate4growth).

W tym miesiącu kampania rozpocznie się także w Berlinie; potrwa do końca lutego, już w listopadzie powstanie raport końcowy brukselskiego think-tanku Centre for European Policy Studies (CEPS) i odbędzie się wówczas "okrągły stół" biorących udział w debacie.

Współautor merytorycznego wkładu do debaty, ekspert CEPS Andrei Marcu podkreślił, że zmieniły się warunki prowadzenia polityki klimatycznej od czasu unijnego pakietu energetyczno-klimatycznego z 2008 r. i że trzeba ją dostosować, aby utrzymać przemysł w Europie m.in. uwzględniając koszt tej polityki dla europejskiego przemysłu i jego konkurencyjności.

Polskie dokonania i stanowisko w dziedzinie klimatu zaprezentował podczas czwartkowej konferencji doradca ministra środowiska Krzysztof Bolesta.

"Niektórzy mogą nam mówić +tak, idźcie w źródła odnawialne+, inni z was powiedzą, może powinniście używać więcej gazu, ale na koniec to my musimy zakasać rękawy i radzić sobie z 90 procentami węgla w naszym miksie energetycznym" - mówił Bolesta. "Pamiętajcie, że Niemcom zabrało 30 lat, by zredukować udział węgla w wytwarzaniu energii elektrycznej o 30 proc. Gdyby użyć tego jako wyznacznika w polskim miksie energetycznym, to powinniśmy dojść do 50-proc. udziału węgla do 2050 r." - zaznaczył.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 035 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 049 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.