Wydaje się, że najbardziej interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie geotermii. Argumentem, który przemawia na korzyść tych technologii są niskie koszty konserwacji i niezależność od pogody - mówi Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
- Rozmawiamy w tej sprawie z firmami konsultingowymi, które specjalizują się w obsłudze takich projektów. Prowadzimy na ten temat analizy aby ocenić możliwości zastosowania tego typu rozwiązań.
Klimat w Polsce jest dość ostry i bardzo zmienny, to powoduje, że rozwiązania, które sprawdziły się w łagodniejszym klimacie. W Polsce mogą wymagać o wiele więcej zabiegów konserwatorskich, to sprawia, że koszty eksploatacji mogą okazać się bardzo wysokie.
Jesteśmy bardzo zainteresowani tym tematem, ale ciągle jest to w sferze teoretycznej, nie zdecydowaliśmy jakie rozwiązania technologiczne byłyby najlepsze dla naszych sklepów w Polsce.
Do których rozwiązań Pan się skłania?
- Wydaje się, że najbardziej interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie geotermii. Argumentem, który przemawia na korzyść tych technologii są niskie koszty konserwacji i niezależność od pogody.
W przeciwieństwie np. do paneli słonecznych, które wydają się dość ryzykownym rozwiązaniem w sytuacji gdy dachy, na których byłyby montowane trzeba np. odśnieżać. Idea, która sprawdza się na południu Francji, czy we Włoszech niekoniecznie będzie się sprawdzać w krajach gdzie mamy duże opady śniegu.
(...)
Opublikowana rozmowa jest fragmentem dużego wywiadu z Panem Jean-Philippe Magré, prezesem zarządu E.Leclerc Polska, który został opublikowany w całości w magazynie "Rynek Spożywczy".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezes E.Leclerc Polska: jesteśmy bardzo zainteresowani tematem "zielonej energii"