PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Rafał Czyżewski: Dostęp do ładowania aut w nocy powinien zostać ułatwiony

Autor: Ireneusz Chojnacki
12-04-2019 12:37 |  aktualizacja: 12-04-2019 12:38
Rafał Czyżewski: Dostęp do ładowania aut w nocy powinien zostać ułatwiony

- Każdy posiadacz samochodu elektrycznego powinien mieć możliwość zgłoszenia wniosku o budowę publicznej stacji ładowania w pobliżu miejsca swojego zamieszkania - uważa Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska

Fot. mat. pras. GreenWay Polska

- Obecnie, i jeszcze przez długi czas, korzystanie z samochodu elektrycznego będzie miało sens przede wszystkim wówczas, jeżeli będzie można bez problemu naładować go w nocy. To wygodne i oszczędne, bo dzięki nocnej taryfie na energię elektryczną koszty ładowania są najniższe, rano zaś samochód ma zasięg wystarczający do pokonania codziennego dystansu. I dlatego dostęp do ładowania aut w nocy powinien zostać ułatwiony - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

  • - Obecne regulacje prawne – w tym ustawa o elektromobilności – nie adresują w pełni problemu ładowania nocnego dla osób nieposiadających dedykowanych miejsc postojowych z dostępem do energii elektrycznej - wskazuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
  • - Aby ładowanie nocą stało się łatwiejsze, potrzebne jest wprowadzenie zmian w przepisach ułatwiających posiadaczom samochodów elektrycznych ich ładowanie na terenie wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych - mówi Rafał Czyżewski
  • - Nocne ładowanie jest korzystne dla systemu elektroenergetycznego, gdyż nocą występuje dolina zapotrzebowania na energię elektryczną, a poziom wykorzystania mocy wytwórczych jest niski - podkreśla Rafał Czyżewski.
Czy pana zdaniem jest jakiś relatywnie łatwy sposób, żeby przyspieszyć rozwój elektromobilności w Polsce, ale nie poprzez dopłaty do zakupu aut elektrycznych?

Obecne regulacje prawne – w tym ustawa o elektromobilności – nie adresują w pełni problemu ładowania nocnego dla osób nieposiadających dedykowanych miejsc postojowych z dostępem do energii elektrycznej. W ustawie jest jedynie zobowiązanie do instalowania w nowobudowanych budynkach mieszkaniowych przyłączy do stacji ładowania. To oznacza problem z ładowaniem aut elektrycznych w nocy na osiedlach już istniejących, zwłaszcza, że na osiedlach sprzed 1990 roku istnieje także problem deficytu miejsc parkingowych.

Czytaj także: GreenWay Polska rozszerza współpracę z zarządcą centrów Auchan

Tymczasem obecnie, i jeszcze przez długi czas, korzystanie z samochodu elektrycznego będzie mieć sens przede wszystkim wówczas, jeżeli będzie można bez problemu naładować go w nocy. To wygodne i oszczędne, bo dzięki nocnej taryfie na energię elektryczną koszty ładowania są najniższe, rano zaś samochód ma zasięg wystarczający do pokonania codziennego dystansu. I dlatego dostęp do ładowania aut w nocy powinien zostać ułatwiony. Uważam, że ułatwienie dostępu do ładowania w nocy byłoby dodatkowym impulsem dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Zasilanie aut z mieszkań za pomocą przedłużaczy nie jest rozwiązaniem najlepszym z możliwych, a korzystanie z gniazdek dostępnych w częściach wspólnych budynków może rodzić konflikty między mieszkańcami.

Czytaj również: innogy uruchamia największy w Polsce, w pełni elektryczny car sharing

------------------------------------

Cały wywiad w strefie premium WNP.PL

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

  • Hihihij 2019-04-12 16:55:25
    Ta, auta na wyngiel i dookoła kumina.,
    • Pyzio 2019-04-13 13:20:05
      Jesteś przed czy po badaniu per rectum?
  • Energet 2019-04-17 07:35:03
    A moc zamówiona?
  • Dariusz 2019-04-18 17:01:08
    Autko elektryczne z trakcji wytwarza tyle samo (o ile nie więcej z powodu wagi) pyłów co samochód spalinowy. A pyły ze spalania - przerzucamy po prostu do... elektrowni. Poza tym sprawność... Silnik spalinowy to ok 40-50%. Produkcja prądu w elektrowniach - podobnie. Jednak do elektromobilka trzeba ten prąd przesłać (sprawność 0,75) przetworzyć do formy przydatnej do zgromadzenia w akumulatorze (sprawność 0,8) naładować akumulator (sprawność 0,55-0,6) i jechać elektromobilkiem (sprawność 0,8). Wystarczy spojrzeć, aby dowiedzieć się, że elektryczny w bilansie ogólnym powoduje powstanie większej chmury pyłów i CO2 niż Star 20... przeniesionej jednak poza miasto.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.73.14.222
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

26 795 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.