Reklamy pod prądem

Reklamy pod prądem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firmy energetyczne, które dotychczas specjalnie nie zabiegały o klientów, teraz muszą się postarać zatrzymać tych, których już mają, i pozyskać nowych. Widać to na rynku reklam i sponsoringu. Fachowcy twierdzą, że niedługo branża stanie się jednym z większych reklamodawców

Od początku lipca każdy będzie mógł wybrać firmę, od której kupi energię elektryczną. Jeśli ktoś nie jest zadowolony z usług dotychczasowego sprzedawcy, może poszukać nowego. Procedura nie jest łatwa, więc zapewne niewiele osób zdecyduje się na zmianę, ale firmy energetyczne najwyraźniej zaczęły dostrzegać problem, bo mocno zabiegają o utrwalenie się w pamięci obecnych i potencjalnych klientów. A wszystko to kosztuje miliony złotych - pisze "Rzeczpospolita".

W czerwcu z reklamą wystartowały państwowe koncerny. Energia Pro "przebojem wkraczała na scenę" jako sponsor niedawnego festiwalu polskiej piosenki w Opolu, a gdańska Energa została współorganizatorem pikników i weekendowych koncertów letnich wraz z Radiem Zet, Polsatem i tygodnikiem "Naj". Krakowski Enion był sponsorem konkursu Elektryzujące Lato z Radiem RMF FM, w którym słuchacze mogli wygrać sprzęt AGD, m.in. pralki i lodówki. Teraz przygotowuje specjalny program lojalnościowy, ale nie ujawnia szczegółów, bo jeszcze szefowie nie zdecydowali, kiedy zostanie ogłoszony.

Jako pierwsza potrzebę promocji dostrzegła grupa Vattenfall - właściciel gliwickiego zakładu energetycznego i elektrociepłowni w Warszawie. Już dwa lata temu miała reklamę wizerunkową, a potem w Warszawie ogrzewała zimą kilka przystanków autobusowych.

Niemiecki koncern RWE - właściciel warszawskiego STOEN - uruchomił niedawno dodatkowy punkt obsługi klienta w jednej z największych w Warszawie galerii handlowych, a telefoniczne biuro jest czynne całą dobę. Poza tym stołeczny zakład sponsoruje prognozę pogody w TVN.

Nową propozycję dla 100 tys. swoich klientów ma Polska Grupa Energetyczna - to pakiet elektryczno-telefoniczny. Będą mogli dzwonić co miesiąc przez 150 minut za darmo ze swoich telefonów stacjonarnych. Mogą zachować dotychczasowy numer telefonu, ale muszą zawrzeć umowę z nową firmą telefoniczną. Ten przywilej będzie obowiązywał przez sześć miesięcy.

W przeciwieństwie do wydatków na reklamę w mediach, koszty różnego rodzaju akcji promocyjnych są trudne do oszacowania. Na przykład sponsoring imprezy może firmę kosztować kilkadziesiąt, ale i kilkaset tysięcy złotych.

Na promowanie się nie szczędzi ostatnio pieniędzy RWE STOEN. Najnowsza kampania jest powiązana z wprowadzeniem w maju nowej nazwy firmy. Łącznie pod starą i nową nazwą w samym tylko maju RWE STOEN wydał na promocję prawie660 tys. zł - wynika z cennikowych danych Expert Monitora. W całym ubiegłym roku było to ok. 168 tys. zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reklamy pod prądem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!