W energetyce trwa rewolucyjna zmiana. Dla firm ciepłowniczych oznacza ona przede wszystkim realizację idei "3D": dekarbonizacji, decentralizacji i digitalizacji. Wyzwaniem są także rosnące wymagania odbiorców energii.
Małgorzata Mika - Bryska z Veolia Energia Polska stwierdziła z kolei, że w ostatnim czasie zwiększyła się świadomość odbiorców ciepła, oraz ich wymagania dotyczące świadczonych usług.
- Konsument już nie będzie kupował ciepła. Zacznie kupować komfort ciepła. Chciałby otrzymać kompleksowe usługi ciepłownicze, które będą jednocześnie proekologiczne. Ponadto, musimy odejść od przyzwyczajenia, że w miastach i miasteczkach jest jedna kotłownia, jedna ciepłownia - wyjaśniła i dodała, że dzięki innowacjom w energetyce, zniknie lokalny monopol w tej branży.
- Graczy biznesowych na rynku ciepłowniczym będzie przybywać - powiedziała.
Artykuł powstał podczas panelu "Innowacje oraz badania i rozwój w energetyce" podczas 10. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.