PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SPEC chce wydać w 2011-15 ponad 1 mld zł na inwestycje i zwiększać udział w rynku

Autor: PAP
09-02-2011 08:12

Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (SPEC), którego prywatyzacja ma wkrótce ruszyć, zamierza wydać w latach 2011-15 powyżej 1 mld zł na inwestycje w modernizację obecnych sieci ciepłowniczych, budowę nowych oraz poprawę efektywności energetycznej. Spółka wypracowała w 2010 roku ok. 82 mln zł zysku na sprzedaży wobec ok. 40 mln zł rok wcześniej - poinformował PAP Michał Machlejd, prezes SPEC.

"W latach 2011-15 chcemy przeznaczyć na inwestycje ok. 1 mld zł, z czego 80 proc. to inwestycje w rozwój rynku, w modernizację istniejących i budowę nowych sieci, oraz w poprawę efektywności energetycznej" - powiedział PAP prezes Machlejd.
Poinformował, że głównym celem spółki jest zwiększenie udziału w rynku.

"Priorytetem dla spółki jest zwiększenie liczby odbiorców i rozwój rynku. Mamy dwa zidentyfikowane obszary, do których chcielibyśmy jak najszybciej dotrzeć. Po pierwsze, są to tereny wewnątrz miasta, zlokalizowane stosunkowo blisko naszej sieci. Po drugie, tereny na obrzeżach Warszawy, gdzie musimy wykonać inwestycje, zbudować nowe magistrale, by dostarczyć później ciepło. Chcemy rozwijać się na terenie Warszawy - są jeszcze dzielnice ze słabo rozwiniętą siecią ciepłowniczą, na przykład Białołęka Wschodnia, Winnica czy Ursus Skorosze" - powiedział prezes.

Poinformował, że w najbliższych latach, do 2020 roku, SPEC chce przyłączyć ok. 810 MW mocy potencjalnego rynku.

"To dużo, bo większość przedsiębiorstw ciepłowniczych nie notuje wzrostów. Warszawa się rozbudowuje, powstają nowe osiedla, deweloperzy starają się o przyłączenie do naszej sieci, bo cena za nasze ciepło jest niższa niż alternatywne ciepło produkowane z gazu. Na rynku warszawskim cena ciepła to ok. 42 zł brutto za GJ, a cena ciepła produkowanego w kotłowni gazowej to ok. 60 zł brutto. To sprawia, że mimo iż nakłady potrzebne do doprowadzenia naszego ciepła są wyższe, to jednak coraz więcej odbiorców się do nas zgłasza" - powiedział Machlejd, dodając, że ciepło w Warszawie jest także najtańsze w porównaniu z innymi miastami, gdzie kosztuje 50-65 zł brutto za 1 GJ.

"Dużo daje skala i to, że od dłuższego czasu poprawiamy bilans mocy. W 2010 roku przyrost mocy per saldo wyniósł 34,8 MW" - powiedział prezes.

Strategia spółki zakłada także optymalizację funkcjonowania, głównie w obszarze minimalizacji strat na przesyle.

"To wiąże się z ciągłym procesem wymiany i modernizacji naszej sieci, i stosowania nowocześniejszych technologii. Co roku wymieniamy ok. 18 km naszych sieci, a kolejne 5 km stanowi budowa nowych odcinków" - powiedział prezes.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.