Tauron nie przewiduje spadku marż w segmencie sprzedaży w 2011 r.

Tauron nie przewiduje spadku marż w segmencie sprzedaży w 2011 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Tauron nie przewiduje spadku marż w segmencie sprzedaży w 2011 roku - poinformował na konferencji Krzysztof Zawadzki, wiceprezes Tauronu.

"Nie przewidujemy, by marże w segmencie sprzedaży spadały kolejny rok, obserwujemy stabilizację. Poziom marży EBIT spadł w 2010 roku o około 1,5 proc. rdr" - powiedział na konferencji Zawadzki.

"Walka konkurencyjna na rynku się w ubiegłym roku pogłębiała. Spodziewam się jednak w dłuższym horyzoncie pewnej stabilizacji" - powiedział prezes Dariusz Lubera.

Dodał, że w największych wygranych przetargach spółka realizuje marże "zero plus", nie zamierza jednak schodzić z cenami poniżej kosztów zakupu i dostawy energii.

W segmencie sprzedaży przychody Tauronu wzrosły w 2010 roku do 12,09 mld zł z 11,52 mld zł rok wcześniej. EBITDA spadła jednak do 97 mln zł z 306 mln zł, a EBIT zmniejszył się do 88 mln zł z 302 mln zł w 2009 roku.

W samym czwartym kwartale 2010 roku przychody w tym segmencie wyniosły 3,4 mld zł. Na poziomie EBITDA spółka zanotowała stratę w wysokości 41 mln zł, a na poziomie EBIT strata wyniosła 44 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tauron nie przewiduje spadku marż w segmencie sprzedaży w 2011 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!