Toczą się dyskusje wokół wprowadzenia od 1 stycznia 2020 r. dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) o stosowaniu w żegludze morskiej paliwa o obniżonej zawartości siarki. Argumentów nie brakuje tym, którzy bronią nowych przepisów, jak i tym, którzy wnoszą o przesunięcie terminu wejścia ich w życie lub rezygnacji z tak wyśrubowanych norm.
- Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) przekonuje nowe wymogi nie wpłyną na wzrost kosztów transportu morskiego.
- Przeciwnicy nowych przepisów wskazują na możliwe problemy z dostępnością lekkiego oleju napędowego, wzrost cen (o 20-30 proc. lub więcej), co przełożyć się może na podwyżki dla transportu samochodowego i lotniczego.
- W emisja siarki podczas spalania ciężkiego oleju napędowego spowalnia globalne ocieplenie, ponieważ efekt chłodzenia tych emisji przewyższa skutki ocieplenia, jakie powoduje emisja dwutlenku węgla.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trwa walka o zawartość siarki w paliwie. Ceną globalne ocieplenie