PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: ponad 200 tys. zł kary dla PGE Okręgu Radomsko-Kieleckiego

Autor: PAP
10-04-2009 13:02

Ponad 200 tys. kary będzie musiała zapłacić spółka PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego Dystrybucja za narzucanie konsumentom dodatkowych, nieprzewidzianych przepisami opłat za przyłączenie do sieci - poinformował UOKiK.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel uznała, że spółka nadużywała pozycji dominującej na rynku i nakazała jej zmianę praktyki oraz nałożyła na nią karę w wysokości 204,414 tys. zł.
Jak podał w piątek Urząd, postępowanie antymonopolowe przeciwko spółce zostało wszczęte we wrześniu 2008 r. na skutek skargi konsumenckiej, przekazanej do UOKiK przez miejskiego rzecznika konsumentów. Skarżący zakwestionował zasady pobierania przez spółkę opłat za zmianę przyłącza do sieci elektroenergetycznej zánapowietrznego na kablowe, które były naliczane niezgodnie záobowiązującą taryfą.

Przedsiębiorstwo energetyczne zawiera umowy o przyłączenie do sieci, jeżeli infrastruktura techniczna na to pozwala i jest to uzasadnione ze względów ekonomicznych. Wówczas, zgodnie záprawem energetycznym, opłatę za przyłączenie do sieci ustala się na podstawie stawek określonych w taryfie zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - wyjaśnił UOKiK.

W szczególnych przypadkach zakłady energetyczne mogą pobierać opłaty pozataryfowe przy zmianie przyłączy. Postępowanie wykazało, że spółka PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego Dystrybucja, pobierała jednak takie dodatkowe opłaty każdorazowo, niezależnie od okoliczności.

"Była to praktyka godząca w interesy finansowe klientów spółki - stosowane przez nią opłaty były nawet do 140 proc. wyższe niż przysługujące z taryfy" - zaznaczono.

Jak jednak podkreślono, decyzja nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji iáKonsumentów.

Jednocześnie UOKiK przypomina, że w razie pojawienia się jakichkolwiek trudności konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów czy Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800á008. Ponadto przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii, który udziela pomocy konsumentom w sporach z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Do chwili nadania depeszy PAP nie udało się uzyskać komentarza PGE w tej sprawie.


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 184 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

580 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.