PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vattenfall ostrzega przed oszustami

Autor: PAP
01-04-2011 10:18

Dostarczająca na Górnym Śląsku prąd firma Vattenfall ostrzega przed oszustami, którzy podając się za jej pracowników odwiedzają mieszkania, by dokonać rzekomej aktualizacji umowy. Spółka podejrzewa, że może to służyć zmianie dostawcy energii.

"W ostatnim czasie odebraliśmy wiele sygnałów o podszywaniu się pod naszych pracowników. Były przypadki, kiedy nagabywane w ten sposób osoby podpisały jakieś dokumenty, które nasz rzekomy przedstawiciel zabrał później ze sobą” – relacjonował w piątek rzecznik Vattenfalla, Łukasz Zimnoch.
Takie przypadki odnotowano przede wszystkim w Katowicach. Oszukane osoby – zwykle w starszym wieku – informowano wcześniej telefonicznie, że pracownik Vattenfalla przyjdzie dokonać aktualizacji umowy lub że np. klient wygrał nagrodę w loterii dla odbiorców prądu. Obydwie informacje są nieprawdziwe – firma nie organizuje takich loterii ani nie aktualizuje w ten sposób umów.

Rzecznik przyznał, że przypadki dostawania się oszustów do mieszkań sposobem „na energetykę” zdarzały się już w przeszłości, kończąc się np. okradaniem starszych osób. Tym razem sytuacja jest inna, bo klientom podsuwano do podpisu dokumenty. To budzi podejrzenia, że może chodzić o deklaracje zmiany dostawcy energii.

Zgodnie z obecnym prawem, każdy klient może wybrać sobie dostawcę energii elektrycznej. Wciąż jednak niewiele gospodarstw domowych korzysta z tej możliwości – klienci z reguły nie wiedzą jak to zrobić, nie znają też ofert konkurujących ze sobą firm. Niektóre z nich prowadzą akwizycję nowych klientów. Także Vattenfall przeprowadzał taką akcję – w odległym od Górnego Śląska Białymstoku.

„Tak naprawdę nie wiemy, w jakim celu osoby podszywające się pod pracowników Vattenfalla odwiedzają naszych klientów; podpisane dokumenty zabierają ze sobą. Dotąd nie dotarły do nas żadne formalne informacje, zgodnie z którymi któryś z nagabywanych klientów chciałby – bez swojej wiedzy i woli – zmienić dostawcę energii” – zaznaczył Zimnoch.

Dodał, że gdyby takie dokumenty wpłynęły, a wszystkie procedury zostały spełnione, firma nie miałaby innej możliwości, jak dostarczyć klientowi prąd kupiony u innego dostawcy. Gdyby okazało się, że zmieniający dostawcę klient został wprowadzony w błąd, tylko on sam może wystąpić z roszczeniami w tej sprawie – np. wnioskować o unieważnienie umowy z nowym dostawcą.

Przedstawiciele Vattenfalla zaznaczają, że akwizycja klientów jest normalnym działaniem, musi jednak odbywać się zgodnie z prawem – klient powinien wiedzieć z przedstawicielem jakiej firmy rozmawia, na co się decyduje oraz o tym, że ma 10 dni na wycofanie się z umowy. Natomiast podszywanie się pod pracowników innej firmy i oszustwo dotyczące treści dokumentów to przestępstwa. Sprawę bada policja.

Vattenfall przypomina, że jego pracownicy na żądanie klientów są zobowiązani do pokazania służbowych legitymacji. W każdej chwili można też potwierdzić ich tożsamość dzwoniąc na numer telefonicznej obsługi klienta 32 303 0 303. Firma podkreśla, że nie prowadzi obecnie aktualizacji umów u klientów i nie organizuje loterii, na które powołują się oszuści.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 874 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

569 507 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.