PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vattenfall podnosi ceny prądu i namawia klientów na umowy z gwarancją ceny

Autor: PAP
19-03-2008 13:41

Od maja koncern Vattenfall, dostarczający energię do ponad miliona klientów na Górnym Śląsku, po raz drugi w tym roku podniesie cenę prądu. Firma będzie też przekonywać klientów, by zawierali umowy, gwarantujące im stałe ceny energii.

Jak powiedział w środę PAP szef Vattenfalla w Polsce, Torbjoern Wahlborg, szczegóły podwyżki zostaną ogłoszone za tydzień. Podkreślił, że główną przyczyną zmiany stawek jest skokowy wzrost ceny energii na rynku hurtowym na początku tego roku.
"W styczniu cena na rynku hurtowym gwałtownie wzrosła o prawie 30 proc. Jednak podwyżka, jaką zaproponujemy naszym klientom, będzie na pewno niższa od tej wartości. O tym, czy będzie to ostania podwyżka w tym roku, przesądzą hurtowe ceny energii" - powiedział Wahlborg.

Według niego, majowa podwyżka może być niższa od wzrostu cen w hurcie, bo wzrost ten dotyczył głównie energii konwencjonalnej (z węgla), natomiast ceny energii tzw. zielonej (ze źródeł odnawialnych) i czerwonej (produkowanej wraz z ciepłem) są stabilne. Nie drożeje natomiast przesył i dystrybucja prądu.

Gdy na początku tego roku Vattenfall podniósł cenę energii dla klientów indywidualnych o ok. 13 proc. (według firmy, była to najniższa podwyżka w Polsce), przełożyło się to na ogólną podwyżkę na rachunkach klientów o 5-6 proc., bo koszty dystrybucji spadły.

Również teraz, przy podwyżce cen energii poniżej 30 proc. (szczegółowej wartości jak dotąd nie podano), rachunki klientów wzrosną mniej więcej o połowę wielkości podwyżki ceny prądu, czyli prawdopodobnie od 10 do kilkunastu procent. Szczegóły zostaną ogłoszone 26 marca. Wahlborg jest przekonany, że sytuacja na rynku zmusi również innych dystrybutorów prądu do kolejnych podwyżek cen.

Szef Vattenfalla nie chce prognozować, jak będą kształtować się hurtowe ceny energii w kolejnych miesiącach czy np. w przyszłym roku. Przekonuje, że klienci - zarówno indywidualni jak i przemysłowi - mają możliwość zabezpieczenia się przed wzrostem, podpisując umowy z gwarancją stałej ceny. Stawki są wówczas wyższe niż w przypadku zwykłych umów, ale jeżeli następuje - jak teraz - skokowy wzrost cen, klienci korzystają.

"Ci klienci, którzy zdecydowali się wcześniej podpisać takie umowy, wobec tegorocznych podwyżek, wyszli na tym lepiej od tych, którzy nie zdecydowali się na takie rozwiązanie" - ocenił Wahlborg, przyznając, że w grupie klientów indywidualnych umowy z gwarancją ceny zawarło niewiele, bo poniżej tysiąca odbiorców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 035 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 049 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.