Veolia: polskie ciepłownictwo coraz bardziej innowacyjne

Polskie ciepłownictwo staje się coraz bardziej innowacyjne. Przykładem nowoczesnych rozwiązań w tej branży jest cyfryzacja całej sieci ciepłowniczej w Warszawie o długości ok. 1700 km - mówi Philippe Lanoizelée, dyrektor ds. innowacji i rynku grupy Veolia w Polsce.

Jakie warunki są konieczne, aby rozwijały się innowacje w sektorze ciepłowniczym?

- Pierwszym warunkiem jest zagwarantowanie sobie prawa do pomyłki, co z definicji oznacza, że spółka będzie podejmować ryzyko i je zaakceptuje. Drugim – stworzenie otoczenia sprzyjającego promocji takich innowacji w spółce. Ma to na celu poprawę komunikacji poprzez zapewnienie ludziom miejsca i czasu na spotkania oraz dyskusję. Następnie przyda się stworzenie ram do ustrukturyzowania pomysłów oraz ich analizy. Ostatnim warunkiem będzie nagradzanie pomysłów, czy to w drodze wyróżnienia, premii, czy innych zachęt.

Czy to duża zmiana w kulturze organizacji?

- Z jednej strony nie, gdyż prowadzimy działalność od ponad 160 lat, przetrwaliśmy już liczne sytuacje kryzysowe i nie raz musieliśmy wymyślić siebie na nowo. W mojej ocenie to już stało się częścią naszego DNA. Z drugiej strony tak, gdyż przy nowej technologii wszystko odbywa się szybko.


Trzeba zauważyć, że dzięki cyfryzacji skrócił się dystans dzielący nas od klienta bezpośredniego, będącego odbiorcą końcowym. Ważne jest zatem, abyśmy korzystali z wszystkich nowych technologii dostępnych na świecie i w naszej branży.

Jakie są praktyczne innowacje w sektorze ciepłowniczym w Polsce?

- Doskonałym przykładem jest to, co zrobiliśmy i dalej robimy w Warszawie, przeprowadzając cyfryzację całej naszej sieci. Mam tu na myśli sieć ciepłowniczą, jedną z największych w Europie, obejmującą ok. 1700 km rur. Zamierzamy monitorować każdy węzeł, każdy wyciek oraz każdy zespół, dzięki czemu nowy system będzie w stanie lepiej przewidywać wszelkie awarie i pozwalać na ich szybsze usunięcie. To ogrom pracy, lecz możemy tego dokonać dzięki jednoczesnemu wykorzystaniu wielu różnych technologii z innych branż. Sami ich nie wymyśliliśmy, ale naszym wkładem w innowacyjność jest połączenie tych technologii, co pozwala nam dostarczać odbiorcom bardziej ergonomiczne rozwiązania sprawiające, że sieć jest bardziej niezawodna i efektywna energetycznie.

Rozmawiał: Dariusz Ciepiela

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Veolia: polskie ciepłownictwo coraz bardziej innowacyjne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!