W przypadku odbiorców komercyjnych wdrożenie inteligentnych liczników jest opłacalne, w przypadku odbiorców indywidualnych spółki energetyczne, poza Energą, nie posiadają jeszcze wypracowanych modeli korzyści i kosztów - mówi Wojciech Kuśnierek, menadżer z firmy doradczej Accenture.
- Rozwój inteligentnych sieci, w tym wdrażanie inteligentnych liczników, jest wymagany przez regulacje Unii Europejskiej. W Polsce Energa jest jedyną firmą, która wdraża inteligentne liczniki na pełną skalę, łącznie ze wszystkimi odbiorcami indywidualnymi. Pozostałe spółki prowadzą projekty pilotażowe wśród odbiorców indywidualnych lub ograniczają wdrożenia tylko do odbiorców hurtowych. W przypadku odbiorców komercyjnych wdrożenie inteligentnych liczników jest opłacalnym działaniem, w przypadku odbiorców indywidualnych spółki energetyczne, poza Energą nie posiadają jeszcze wypracowanych modeli korzyści i kosztów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W. Kuśnierek, Accenture: polskie firmy nie wiedzą, czy inteligentne sieci im się opłacą