PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W regionie gdańskim łatwiej zgłosić awarię energetyczną

Autor: PAP
06-04-2011 12:43

Energa-Operator SA całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii. Zmiany wprowadzono w gdańskim regionie. Do końca sierpnia zaczną obowiązywać na całym terenie działania spółki.

Rzeczniczka prasowa Energi-Operator SA, Alina Geniusz-Siuchnińska poinformowała w środę PAP, że dwudziestu wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego w dni robocze oraz dziesięciu w niedziele i święta przez całą dobę będzie do dyspozycji klientów dzwoniących w sprawie przerw w dostawach prądu.
"Jeśli nie ma +kataklizmów pogodowych+, to w ciągu doby z terenu dawnego woj. gdańskiego (ok. 600 tys. odbiorców) otrzymujemy ok. 250 zgłoszeń" - dodała.

"Za pomocą odpowiedniego oprogramowania, zgłoszenie zostanie przekazane do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii" - czytamy w komunikacie.

Rzeczniczka dodała, że klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego 991 mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

Prezes spółki Energa-Operator, Leszek Nowak wyjaśnił, że zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów wpłynie na szybkość usuwania awarii i usterek. Podkreślił, że dzięki zmianie "dyspozytorzy mogą skupić się na ich najważniejszym zadaniu - zarządzaniu ruchem w sieci".

Do tej pory w regionie gdańskim ok. dziesięciu dyspozytorów musiało jednocześnie odbierać telefony i zarządzać ruchem.

Rzeczniczka poinformowała, że w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, prawie 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Spółka zapewnia, że do końca sierpnia 2011r. nowy system zostanie wprowadzony na całym terenie działania spółki.

Pogotowie Energetyczne naprawia bądź zabezpiecza doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne przez całą dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związanym z nimi zrywaniem przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej.

Energa-Operator SA jest jedną ze spółek należących do Grupy Energa SA; pełni rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.