Ministerstwo Gospodarki chciałoby do końca 2012 roku przeznaczyć 22 mln zł na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Na ten rok ma do wydania 6 mln zł i wkrótce ogłosi przetarg na wybór firmy medialnej , która zajmie się realizacją kampanii.
Realizacją planowanej kampanii w horyzoncie do końca 2012 roku ma się zająć firma medialna, która ma być wkrótce wybrana w drodze przetargu, do którego dokumenty mają być gotowe w ciągu dwóch tygodni. Intencją resortu gospodarki, a co najmniej Departamentu Energii Jądrowej, jest żeby kampania informacyjna wystartowała najpóźniej pierwszego września. Oznacza to, że ogłoszenia przetargu na organizację kampanii można się spodziewać nawet jeszcze w czerwcu.
- Około 30 proc. Polaków uważa swoją wiedzę na temat energetyki jądrowej za niedostateczną , a 55 proc. za dostateczną , czyli 85 proc. społeczeństwa uważa, że wie bardzo mało na temat energetyki jądrowej. Stąd 50 proc. poparcie dla budowy elektrowni jądrowej w Polsce to jest takie chwiejne poparcie, które bardzo łatwo może być zwiększone lub zmniejszone w zależności od tego kto i co będzie przekazywał. Dlatego tak istotna jest kampania informacyjna, którą za chwile będziemy zaczynali – mówił dyrektor Mirosław Lewiński komentując wyniki badań opinii społecznej w sprawie energetyki jądrowej z września 2009 roku.
Wydatki planowane na kampanię informacyjną do końca 2012 roku to tylko niewielka część przewidywanych kosztów realizacji programu jądrowego w Polsce. W sumie do końca 2020 roku mają one wynieść kilkaset milionów złotych i w większości mają to być środki budżetowe.
- Staramy się opracować preliminarz wydatków do końca 2012 roku i do końca 2020 roku które są niezbędne do poniesienia dla stworzenia systemu energetyki jądrowej w Polsce. Potwierdza się, tak jak wcześniej oceniała to minister Hanna Trojanowska, że do końca 2020 roku to będzie kwota około 500 mln zł – poinformował dyrektor Mirosław Lewiński.
Zobacz także:
PGE wybierze jedną z trzech technologii jądrowych
A. Strupczewski, PolAtom: budowa elektrowni jądrowej nie jest droga
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W tym roku 6 mln zł na atomową kampanię informacyjną