W tym roku 6 mln zł na atomową kampanię informacyjną

W tym roku 6 mln zł na atomową kampanię informacyjną
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ministerstwo Gospodarki chciałoby do końca 2012 roku przeznaczyć 22 mln zł na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Na ten rok ma do wydania 6 mln zł i wkrótce ogłosi przetarg na wybór firmy medialnej , która zajmie się realizacją kampanii.

- Do końca roku chcemy wydać 6 mln zł, a na następne dwa lata planujemy po 8 mln zł na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Trudno jest przewidzieć jakie środki dostaniemy, ale do końca 2012 roku chcielibyśmy wydać 22 mln zł na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej – poinformował Mirosław Lewiński, dyrektor Departamentu Energii Jądrowej w Ministerstwie Gospodarki prezentując Program Polskiej Energetyki Jądrowej podczas zorganizowanego przez PGE seminarium pod hasłem Akademia Energetyczna PGE – Budowa pierwszych polskich elektrowni jądrowych.

Realizacją planowanej kampanii w horyzoncie do końca 2012 roku ma się zająć firma medialna, która ma być wkrótce wybrana w drodze przetargu, do którego dokumenty mają być gotowe w ciągu dwóch tygodni. Intencją resortu gospodarki, a co najmniej Departamentu Energii Jądrowej, jest żeby kampania informacyjna wystartowała najpóźniej pierwszego września. Oznacza to, że ogłoszenia przetargu na organizację kampanii można się spodziewać nawet jeszcze w czerwcu.

- Około 30 proc. Polaków uważa swoją wiedzę na temat energetyki jądrowej za niedostateczną , a 55 proc. za dostateczną , czyli 85 proc. społeczeństwa uważa, że wie bardzo mało na temat energetyki jądrowej. Stąd 50 proc. poparcie dla budowy elektrowni jądrowej w Polsce to jest takie chwiejne poparcie, które bardzo łatwo może być zwiększone lub zmniejszone w zależności od tego kto i co będzie przekazywał. Dlatego tak istotna jest kampania informacyjna, którą za chwile będziemy zaczynali – mówił dyrektor Mirosław Lewiński komentując wyniki badań opinii społecznej w sprawie energetyki jądrowej z września 2009 roku.

Wydatki planowane na kampanię informacyjną do końca 2012 roku to tylko niewielka część przewidywanych kosztów realizacji programu jądrowego w Polsce. W sumie do końca 2020 roku mają one wynieść kilkaset milionów złotych i w większości mają to być środki budżetowe.

- Staramy się opracować preliminarz wydatków do końca 2012 roku i do końca 2020 roku które są niezbędne do poniesienia dla stworzenia systemu energetyki jądrowej w Polsce. Potwierdza się, tak jak wcześniej oceniała to minister Hanna Trojanowska, że do końca 2020 roku to będzie kwota około 500 mln zł – poinformował dyrektor Mirosław Lewiński.

Zobacz także:
PGE wybierze jedną z trzech technologii jądrowych

A. Strupczewski, PolAtom: budowa elektrowni jądrowej nie jest droga
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W tym roku 6 mln zł na atomową kampanię informacyjną

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!