PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zakupy budują wartość

Autor: Adam Jonczyk
19-04-2012 10:11

Przedsiębiorstwa się przeobrażają. Po to, by nadążać za wymaganiami rynku, by zwiększyć konkurencyjność, budować wizerunek, działać nowocześniej. W działalności każdej firmy są jednak dziedziny, które odpowiednio "dopieszczone", odwdzięczają się szczególnie efektownie.

Miniona dekada to dla rynku polskiego czas aktywnych przejęć, fuzji, przekształceń oraz konsolidacji w ramach istniejących i nowo tworzonych grup kapitałowych. Działaniom tym towarzyszą zazwyczaj przeobrażenia (często pełen reinżyniering) wielu obszarów działalności firm. Coraz częściej decyzjom o zmianie zaangażowanego kapitału (zwłaszcza zagranicznego) czy też modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa, towarzyszy - i słusznie - pytanie o wartość, jaką budują owe przeobrażenia. Sprawa staje się poważna, zwłaszcza gdy w grę wchodzi los np. największych spółek Skarbu Państwa, "molochów" funkcjonujących na ciągle jeszcze zmonopolizowanym rynku usług i produkcji.
Czy procesom ogólnie pojętej konsolidacji towarzyszy budowanie wartości? NOWEJ WARTOŚCI dla przeobrażanych przedsiębiorstw?

Więcej niż poprawa

Wydaje się dziś czymś naturalnym - co potwierdzają zresztą liczne konferencje i opracowania - że podczas podejmowania działań optymalizacyjnych w takich obszarach działalności przedsiębiorstw, jak HR, IT czy FK, NOWA WARTOŚĆ staje się wręcz determinantem działań, podstawą podejmowanych decyzji.

Nie miejsce to i czas na ocenę czy analizę NOWEJ WARTOŚCI tych obszarów, jej faktycznego udziału w podnoszeniu konkurencyjności, innowacyjności czy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, a w efekcie wzrostu zyskowności i poprawy wskaźników finansowych.

Miejsce to jednak i z pewnością czas na pytanie, czy jest jeszcze jakiś obszar działalności przedsiębiorstwa, który może znacząco wpłynąć na to, co zwykliśmy nazywać: zwiększaniem potencjału, agregowaniem popytu, korzystaniem z efektu skali, a w efekcie budowaniem naszej NOWEJ WARTOŚCI.

I okazuje się, że odpowiedź na to pytanie jest prosta:

To ZAKUPY!

Czy doceniamy ich rolę? Czy widzimy w nich potencjał? Czy mogą one stanowić o zwiększaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa? Czy ich znaczenie w procesach konsolidacyjnych staje się dzisiaj determinantem działań menedżerów podczas przejęć, fuzji czy innych przekształceń? Czy zakupy zwiększają konkurencyjność polskich przedsiębiorstw?

Wydaje się, że na globalnym rynku zdywersyfikowanych źródeł dostaw, w dobie powszechnego dostępu do internetu i jego technologii oraz zaawansowanych systemów informatycznych odpowiedź na te pytania powinna być twierdząca i oczywista. Rzeczywistość jest jednak inna.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 531 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

576 277 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.